Canon tuo markkinoille upeasti muotoillut teräväpiirtovideokamerat LEGRIA-tuoteperheeseen [5.1.2009]

LEGRIA HF20 Canon esittelee kaikkien aikojan pienimmät ja tyylikkäimmät teräväpiirtovideokamerat: LEGRIA HF20 ja LEGRIA HF200. Videokameroissa on uuden sukupolven DIGIC DV III -prosessori ja 15x optinen zoom. Näillä kameroilla voi kuvata missä ja milloin tahansa ja lopputulos on aina laadukas.

LEGRIA HF200

Teräväpiirtovideokamerat lyhyesti:
- Kooltaan erittäin kevyitä - paino noin
340 grammaa
- Kamerat tallentavat täyttä 1920 x 1080 -teräväpiirtotarkkuutta
- Canonin HD Video -objektiivi, jossa on 15x optinen zoom ja optinen Super Range -kuvanvakain
- Uusi ¼-tuumainen 3,3 megapikselin Full HD CMOS -kenno ja DIGIC DV III -kuva-
prosessori
- Nopea ja tarkka Instant AF -automaattitarkennus
- 3,3 megapikselin stillkuvaus, uusi kaksoiskuvaustila ja kuvasarjatoiminto
- Mikrofonituloliitäntä ja käsisäädöt äänen tallennukseen
- Monitoiminen minivarusteluisti, HDMI- ja komponenttilliitännät
- Yhteensopiva Canonin erillisen DW-100-DVD-polttimen kanssa

Oikotie upeisiin video-otoksiin

Uusi DIGIC DV III -prosessori tuo kasvojentunnistustekniikan ensimmäistä kertaa Canonin videokameroihin. Kasvojentunnistusautomatiikka havaitsee jopa 35 kasvot ja optimoi kuvausasetukset niiden mukaan. Canonin kompaktikameroista tutut kasvojenvalinta- ja seuraustoiminnot takaavat, että kasvot pysyvät valittuina mahdollisimman pitkään. Kasvojentunnistuksen automaattivalotus perustuu DIGIC DV III -prosessorin tehoon ja hakee oikean valotuksen nopeasti. Kasvojentunnistuksen automaattitarkennus käyttää Canonin nopeaa ja tarkkaa Instant AF -automaatti-
tarkennusjärjestelmää kasvojen seurantaan ja varmistaa, että ne tarkentuvat oikein.

Videokameroissa on uutta myös toiminto, jolla voi luoda videokollaaseja ilman monimutkaista editointia. Yhtä painiketta painamalla videokamera tallentaa neljän sekunnin videoleikkeen. Näitä videoleikkeitä voidaan jälkeenpäin yhdistää video-otoksiksi. Valmiin video-otoksen taustalle voi tallentaa musiikkia - kamerassa on valikoima vapaasti käytettävissä olevia kappaleita tai käyttäjä voi ladata kameraan omia suosikkejaan.

Uuden Pre REC -toiminnon avulla videokamera puskuroi jatkuvasti aineistoa, kun kameran nestekidenäyttö on auki. Kun käyttäjä painaa videokuvauspainiketta, videokamera tallentaa automaattisesti myös painikkeen painamista edeltävät kolme sekuntia. Näin tallentuu materiaalia odotettua enemmän

Videota ja stillkuvia yhtä aikaa

Erillisten video- ja stillkuvausvaihtoehtojen lisäksi käyttäjä voi valita kaksoiskuvaustoiminnon. Siirryttäessä kaksoiskuvaukseen videokameran tärkeimmät toiminnot muuttuvat automaattisiksi ja stillkuvia voidaan ottaa milloin tahansa, jopa videokuvauksen aikana.

Erittäin pienikokoinen ja erittäin tehokas

Pieni, kevyt ja kestävä flash-muisti tarjoaa nopean käynnistyksen ja nopean toiminnan. Lisäksi flash-muisti vaatii vain vähän virtaa ja tarjoaa pitkän kuvausajan.

LEGRIA HF20 -videokamerassa on 32 Gt:n sisäinen muisti, jolla voidaan tallentaa teräväpiirtokuvaa jopa 12 tuntia. Lisäkapasiteettia tallennukseen saadaan muistikorteilla. LEGRIA HF200 -kameralla tallennus onnistuu ainoastaan SDHC-muistikortille.

Uuden LEGRIA HF -malliston myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2009, ja niiden hintataso vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi