Canon tuo markkinoille kaksi monipuolista EF-S-sarjan objektiivia [1.9.2009]

EF-S 15−85 mm F 3.5−5.6 IS USM Canon tuo markkinoille kaksi laadukasta objektiivia EOS-käyttäjille: EF-S 15−85 mm F 3.5−5.6 IS USM ja EF-S 18−135 mm F 3.5−5.6 IS. Molemmat uutuusobjektiivit sopivat hyvin uuden APS-C-kennolla varustetun EOS 7D -järjestelmäkameran kumppaneiksi.

EF-S 18−135 mm F 3.5−5.6 IS

Monipuolinen zoom-objektiivi

Laadukas EF-S 15−85 mm F 3.5−5.6 IS USM vastaa kinopolttoväliä 24−136 mm (5,6x normaalizoom).  EF-S-kiinnityksellä varustettuihin EOS-runkoihin suunniteltu objektiivi kattaa useimmat laajakulma- ja muotokuvauksessa käytettävät polttovälit. Objektiivissa on 4 askeleen kuvanvakain, ja sen lähin kuvausetäisyys on vain 35 cm koko zoomausalueella.

Laajan zoomausalueen objektiivi

EF-S 18−135 mm F 3.5−5.6 IS on monikäyttöinen objektiivi EF-S-kiinnityksellä varustettuihin EOS-runkoihin. Objektiivissa on 4 askeleen kuvanvakain ja laaja 7,5x zoomausalue (vastaa noin 29−216 mm:n kinopolttoväliä). Objektiivi kattaa laajan polttovälialueen, ja sen lähin tarkennusetäisyys on 45 cm. Yleiskäyttöinen zoom tarjoaa kuvaajalle mahdollisuuden astua vakiomallisen objektiivin käytöstä seuraavalle tasolle.

Helposti hyviä kuvia

Molemmat objektiivit toimivat hyvin vähäisessäkin valaistuksessa, koska niissä on 4 askeleen kuvanvakain, joka tunnistaa panoroinnin ja jalustan automaattisesti. Tämän ansiosta kuva on vakaa kaikissa tilanteissa. UD-linssit ja asfääriset linssielementit yhdessä heijastuksia ja haamukuvia vähentävien linssipinnoitteiden kanssa parantavat kuvanlaatua entisestään. Molemmissa objektiiveissa on pyöreä himmenninaukko, joka pehmentää taustan kauniisti.

Canon on kehittänyt objektiivien viimeistelyä, joten molemmat objektiivit näyttävät ja tuntuvat kädessä entistä paremmilta. Laajan polttovälialueen ansiosta molemmat uutuudet ovat monikäyttöisiä, ja ne soveltuvat sekä yleiskäyttöön että kokeneen kuvaajan kakkosvaihtoehdoksi.

Uusien EF-S-objektiivien myynti alkaa Suomessa lokakuussa 2009, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- EF-S 15-85 mm F 3.5-5.6 IS USM: 869 euroa
- EF-S 18-135 mm F 3.5-5.6 IS: 539 euoa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi