Canon täydentää IXUS-mallistoaan [22.2.2007]

IXUS-uutuudet Canon esittelee IXUS-uutuudet, Digital IXUS 70:n ja Digital IXUS 75:n, jotka ovat tuttuun tapaan muotoilultaan tyylikkäitä ja erittäin pienikokoisia.

Uusien Digital IXUS -kameroiden ominaisuudet lyhyesti:
- 7,1 megapikselin CCD-kenno
- 3x optinen UA-zoom-objektiivi
- DIGIC III –prosessori, kasvojentunnistusautomatiikka ja kohinanpoistotekniikka
- Punasilmäisyyden poisto kameran toistotilassa
- Korkearesoluutioinen PureColor-nestekidenäyttö; 3,0  tuuman näyttö Digital IXUS 75:ssä ja 2,5 tuuman näyttö Digital IXUS 70:ssä
- ISO 1600- ja Auto ISO -herkkyydet
- 17 kuvausohjelmaa ja värimuunnostoiminto
- VGA-tasoiset videoleikkeet (30 kuvaa sekunnissa), ajastettu kuvaustoiminto

Kasvojentunnistusautomatiikka havaitsee automaattisesti jopa yhdeksät kasvot ja kykenee nyt tunnistamaan kasvot entistä etäämmältä. Automatiikka mahdollistaa myös punasilmäisyyden vähennyksen kameran toistotilassa. Kohinanpoistotekniikka tuottaa tasaisen kuvanlaadun jopa ISO 1600 -herkkyydessä, joten kuvata voi heikossakin  valaistuksessa. Uuden Auto ISO -herkkyystoiminnon ansiosta käyttäjä voi tehostaa ISO-asetusta ja näin ollen valotusaikaa yhden painikkeen painalluksella aina kun kamera ennakoi kameran tärähdyksen.

Valotusajan ja himmenninaukon asetukset näkyvät nyt kameran näytössä kuvauksen aikana. Kun Auto ISO- tai High ISO Auto -asetukset ovat käytössä, näytössä näkyy myös ISO-herkkyys. Nämä kamera-asetukset tallentuvat EXIF-tietoina, ja niitä voidaan tarkastella toiston aikana. Kummassakin kamerassa oleva tulosta/siirrä-painike toimii muokattavana pikapainikkeena, jonka avulla usein käytetyt toiminnot, kuten videokuvan tallennus tai valkotasapainoasetukset, on helppo ottaa käyttöön.

Uuden ajastetun kuvaustoiminnon ansiosta liikkuvien kohteiden tallentaminen luo tasaisia VGA-laatuisia videoleikkeitä nopeutetulla toistolla toistettuna. Kuva tallennetaan joko yhden tai kahden sekunnin välein, jolloin kaksi tuntia kestävä kohtaus voidaan tiivistää 4–8 minuuttia kestäväksi videoleikkeeksi.

Uusien IXUS-kameroiden myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2007. Niiden hinnat ovat seuraavat:

Digital IXUS 75: 350 euroa
Digital IXUS 70: 320 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi