Canon PowerShot SX200 IS – pieni kamera, jossa super-zoom [18.2.2009]

PowerShot SX200 IS Canon vahvistaa PowerShot-tuoteperhettä tuomalla markkinoille uuden PowerShot SX200 IS -digitaalikameran, jossa on super-zoom pienikokoisessa rungossa. 12x optinen laajakulma-zoom (28 mm), Canonin nopea DIGIC 4 -prosessori ja erinomainen kuvanlaatu tekevät tästä 12,1 megapikselin kamerasta ihanteellisen matkakumppanin.

PowerShot SX200 IS

Kameralla voidaan kuvata teräväpiirtovideoita (720p, 30 kuvaa/s), ja niiden toisto onnistuu teräväpiirtotelevisiossa yhdysrakenteisen HDMI-liitännän avulla. Täysin manuaalinen kuvaustila antaa käyttäjälle kaiken vallan hänen niin halutessaan.

Suunniteltu matkakäyttöön

Klassisesti muotoiltua, alumiinikuorista kameraa on saatavana mustana, sinisenä tai viininpunaisena. Tehokas 12x laajakulma-zoom (28 mm) tallentaa maisemakuvat ja kaukaiset kohteet yhtä varmasti. Canonin neljän arvon optinen kuvanvakaintekniikka ehkäisee kameran tärähtelystä aiheutuvaa epätarkkuutta – myös zoomausalueen telepäässä ja heikossa valaistuksessa. 12,1 megapikselin tarkkuus mahdollistaa kuvien tarkan rajauksen ja suurennuksen säilyttäen yksityiskohdat. Canonin DIGIC 4 -prosessori käyttää parannettuja algoritmeja ja laskutarkkuutta, joten PowerShot SX200 IS toimii erittäin nopeasti ja tuottaa selkeitä ja matalakohinaisia kuvia, joiden värintoisto on erinomainen.

Älykkäät ominaisuudet takaavat luovuuden

PowerShot SX200 IS -kamerassa on uusi älykäs automaattitila sekä parannettu helppokäyttötila. Molemmat tilat käyttävät Canonin näkymäntunnistustekniikkaa kuvauskohteen tarkkaan analysointiin – ne tarkistavat kohteen kirkkauden, kontrastin, etäisyyden ja yleissävyn ja valitsevat sitten näiden perusteella parhaat asetukset. Jos kuvaaja haluaa päättää itse asetuksista, valittavissa on myös täysin manuaalinen kuvaustila.

DIGIC 4 -prosessori parantaa myös Canonin muiden älykkäiden tekniikoiden tarkkuutta. Parannettu liikkeentunnistus ja ennakoiva automaattitarkennus helpottavat liikkuvien kohteiden tarkkaa tallennusta, kun taas i-Contrast-toiminto kirkastaa kuvien tummia alueita ja säilyttää oikein valottuneet alueet ennallaan. Canonin kasvojentunnistusautomatiikassa on nyt uusi silmänräpäytyksen tunnistustoiminto, joka auttaa muotokuvien kuvauksessa. Kasvojentunnistuksen ajastin helpottaa ryhmäkuvien ja omakuvien ottoa, sillä se ottaa kuvan vasta, kun kameran käyttäjä näkyy kuvassa.

Liikkuvaa kuvaa

Kun halutaan kuvata liikkuvaa kuvaa, voidaan stillkuvaus vaihtaa teräväpiirtovideon (720p) tallennukseen. Yhdysrakenteinen HDMI-liitäntä mahdollistaa välittömän toiston teräväpiirtotelevisiosta. Suuri 3 tuuman nestekidenäyttö helpottaa rajausta sekä kuvien ja video-otosten tarkastelua. Kuvien näyttö onnistuu helposti laajan katselukulman ansiosta. Lisäksi uusi käyttöliittymä antaa näytössä vinkkejä ja neuvoja – ihanteellinen ratkaisu kuvaajille, jotka haluavat oppia, miten eri asetukset vaikuttavat kuviin.

Uuden PowerShot SX200 IS -kameran myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2009 ja sen suositusvähittäishinta on 359 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi