Canon PowerShot SX130 IS on tehokas ja helppokäyttöinen koko perheen kamera [19.8.2010]

PowerShot SX130 IS Superzoomilla varustettu PowerShot SX130 IS on helppokäyttöinen ja edullinen digitaalikamera koko perheen tarpeisiin. Uudessa mallissa on runsaasti älykkäitä ominaisuuksia, jotka helpottavat laadukkaiden kuvien ja teräväpiirtovideoiden ikuistamista. Pienen koon, helppokäyttöisten säätimien ja pitkän zoom-objektiivin ansiosta kamera sopii kaikille, jotka haluavat vaivattoman ja helposti mukana kulkevan digikameran.

Canonilta tuttua suorituskykyä edulliseen hintaan
PowerShot SX130 IS -kameran 12,1 megapikselin kenno mahdollistaa tarkat kuvat ja suuret yksityiskohtaiset tulosteet. 12x optinen zoom toimii 28 mm:n laajakulmasta 336 mm:n teleen, joten kameralla voi ottaa yhtä hyvin sekä laajakulmaisia ryhmäkuvia että lomakuvia nähtävyyksistä.

Canonin optinen kuvanvakain helpottaa kuvaamista heikossa valaistuksessa pitkillä valotusajoilla. Lisäksi se vähentää kameran tärähtelystä aiheutuvaa epätarkkuutta, kun kuvataan kaukaisia kohteita zoomin ollessa telepäässä.

Suuri 7,5 cm:n (3,0 tuuman) 230 000 pikselin nestekidenäyttö helpottaa valikoissa liikkumista ja kuvan sommittelua. Laajan katselukulman ansiosta kuvaaminen onnistuu myös hankalista kulmista. Lisäksi kuvia on helppo katsella suurellakin joukolla heti kuvan ottamisen jälkeen.

Tilanteet talteen teräväpiirtona
PowerShot SX130 IS tukee 720p:n teräväpiirtovideota stereoäänellä. Hiljainen moottori mahdollistaa objektiivin koko polttovälin käytön kuvaamisen aikana samalla kun jatkuva automaattitarkennus pitää kohteet terävinä. Näin on entistä helpompi kuvata esimerkiksi koulutapahtumia, juhlia, perhetilaisuuksia ja muita tapahtumia.

Kamerassa voidaan käyttää uusia SDXC-muistikortteja, joille voidaan tallentaa jopa 2 teratavua videota ja täyden resoluution kuvia korttia vaihtamatta.

Koko perheelle sopiva
PowerShot SX130 IS sopii hyvin koko perheen käyttöön. Helppokäyttötilassa kameralla vain tähdätään ja laukaistaan. Tässä tilassa useimmat painikkeet ovat poissa käytöstä eikä näytössä ole kuvakkeita. Kuvan sommittelu ja laukaisu on helppoa, kun asetuksista ei tarvitse huolehtia.

Näkymäntunnistustekniikkaa käyttävä Smart Auto -valotusohjelma tunnistaa jopa 28 erilaista kuvausnäkymää ja säätää asetukset automaattisesti tilanteeseen sopivaksi. Älykäs salamavalotus säätää salamavalotuksen tasoa kuvausolosuhteiden mukaan, joten kuvat valottuvat aina oikein niin hämärästi valaistuissa sisätiloissa kuin kirkkaassa auringonvalossakin.

Kamerassa on myös ohikiitävien hetkien tallennukseen tarkoitettuja toimintoja. Ennakoiva automaattitarkennus ja -valotus seuraavat liikkuvaa kohdetta ja säätävät tarkennuksen ja valotuksen sopivaksi. Älykäs laukaisin käyttää kasvojentunnistusta ja mahdollistaa laadukkaat ryhmäotokset aktivoimalla laukaisimen silmäniskusta, hymystä tai kuvaan ilmestyvistä uusista kasvoista. Räpäytyksentunnistus varoittaa kuvaajaa, jos kohteella on silmät kiinni kuvanottohetkellä.

Kokeneet kuvaajat voivat antaa kuvilleen haluamaansa ilmettä säätämällä valotusajan ja aukon arvoja täysien käsisäätöjen avulla.

Kuvaamista helpottavien ominaisuuksien lisäksi PowerShot SX130 IS -mallissa on paljon luovia kuvausohjelmia, jotka antavat kuville aivan uutta ulottuvuutta ilman jälkimuokkausta. Sekä video- että valokuvaustilassa käytettävissä oleva miniatyyritehoste jäljittelee perspektiivinkorjausobjektiivilla saatavaa vaikutelmaa, jolloin kohteet näyttävät pienoismalleilta. Kalansilmätehoste vaikuttaa muoto- ja maisemakuvissa kalansilmäobjektiivin tuottamalta tehosteelta. Värikylläisyyttä syventävä elävöittävä tehoste ja retrotunnelmaa luova julistetehoste saavat kuvat todella erottumaan joukosta.

PowerShot SX130 IS -kameran tärkeimmät ominaisuudet
• 12x laajakulmaobjektiivi (28 mm) ja kuvanvakain
• 12,1 megapikselin CCD-kenno
• Smart Auto ja helppokäyttötila tunnistavat 28 erilaista näkymää
• 7,5 cm:n (3,0 tuuman) nestekidenäyttö
• Teräväpiirtovideot
• Älykäs laukaisin, jossa itselaukaisu silmäniskusta
• Miniatyyritehostevideot
• Täydet käsisäädöt
• i-Contrast

PowerShot SX130 IS on saatavilla elokuusta 2010 alkaen. Suositusvähittäishinta on 239 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, puhelin 010 544 4678, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Tietoja
Lehdistömateriaali