Canon PowerShot G10 tarjoaa loistavaa suorituskykyä [17.9.2008]

PowerShot G10 Canon esittelee uuden PowerShot G10 -kompaktikameran, jossa on 5x laajakulmainen (kinofilmivastaavuus 28 mm -140 mm) optisella kuvanvakaimella varustettu zoom-objektiivi.

Laajakulman ansiosta kamera soveltuu erityisen hyvin maisemien, arkkitehtuurin tai sisätilojen kuvaukseen ja telealue riittää joustaviinkin sommitteluihin. Optinen kuvanvakain takaa tarkat otokset ja sen neljän askelen vakaus lisää kameran suorituskykyä. Kamerassa on huipputarkka 14,7 megapikselin kenno ja uusi DIGIC 4 -kuvaprosessori, jotka takaavat laadukkaat kuvat.

DIGIC 4 -prosessori, 14,7 megapikselin tarkkuus ja RAW-kuvaustila

14,7 megapikselin CCD-kenno tuottaa yhdessä uuden DIGIC 4 -prosessorin kanssa yksityiskohtaiset, matalakohinaiset kuvat ja nopeat toiminnot. Kamera tukee RAW-kuvausta ja on yhteensopiva Canon Digital Photo Professional -ohjelmiston kanssa.

Uudessa DIGIC 4 -kuvaprosessorissa on parannettu algoritmeja ja laskutarkkuutta. Kamera toimii erittäin nopeasti, kuvat ovat selkeitä ja lähes kohinattomia, ja niiden värintoisto on erinomainen. Kuvaprosessorin uusi i-Contrast-toiminto parantaa kuvan dynamiikkaa kuvattaessa tai toistettaessa. Kuvat ovat tarkkoja, koska kameran tärähtelystä ja kohteen liikkeestä johtuvaa epätarkkuutta korjataan muun muassa optisella kuvanvakaimella, liikkeentunnistustekniikalla, automaattisella ISO-herkkyystoiminnolla sekä uudella ennakoivalla automaattitarkennuksella. Kun viimeksi mainittu toiminto on aktivoitu, se säätää jatkuvasti tarkennusta kameraan päin tai siitä poispäin liikkuvaan kohteeseen. Henkilökuvaus on helppoa kasvojentunnistusautomatiikan, kasvojen valinnan ja seurannan sekä kasvojentunnistuksen ajastimen ansiosta. Kamerassa on vakiona 26 kuvausohjelmaa, mukaan lukien täydelliset käsisäädöt ja mukautettavat kuvausohjelmat.

Uusia ominaisuuksia ja lisävarusteita

Suuren 3,0 tuuman PureColor LCD II -nestekidenäytön tarkkuus on huikeat 461 000 pistettä, ja se mahdollistaa jokaisen otoksen helpon rajauksen ja hyvin yksityiskohtaisen tarkastelun. Näitä toimintoja täydentävät näytön parannettu värintoisto ja ainutlaatuisen laaja katselukulma. PowerShot G10 -kameran tärkeimpiä asetuksia voi välittömästi säätää käsin ja se sisältää uuden erillisen valotuksen korjauskiekon sekä ISO-herkkyyden ja kuvaustilan valintakiekot.

Kattavaan lisävarustevalikoimaan sisältyvät nyt lähikuvaussalamat, jotka tarjoavat uusia mahdollisuuksia lähikuviin ja muihin luoviin kuvaustilanteisiin. Kamera on myös yhteensopiva RS60-E3-kaukolaukaisimen kanssa, jolloin laukaisinta voidaan käyttää helposti kuvattaessa jalustan kanssa.

Uuden PowerShot G10 -kameran myynti alkaa Suomessa lokakuussa 2008 ja sen suositusvähittäishinta on 569 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi