no consumer

Canon PowerShot A -sarjan kamerat tarjoavat uusia luovia kuvausmahdollisuuksia

Canon tuo markkinoille uudet, helppokäyttöiset ja monipuoliset PowerShot-kamerat, PowerShot A700 ja PowerShot A540. PowerShot A700:ssa on 6,0 megapikselin CCD-kenno, 6x zoom-objektiivi ja todellisen kuva-alan näyttävä optinen etsin. Etsimen ansiosta sommittelu onnistuu nopeasti ja käsintarkennus tarkasti ilman nestekidenäyttöäkin. PowerShot A540:n kennokoko on niin ikään 6,0 megapikseliä, ja siinä on 4x zoom-objektiivi. Kumpaankin kameraan saa lisävarusteena laajakulma- (0,7x) ja telelisäkkeet (1,75x), jotka kasvattavat polttovälialuetta entisestään. Molemmat kamerat ovat myös yhteensopivia lisävarusteena saatavien makrokuvaukseen sopivien lähilinssien kanssa.

PowerShot A700

Kummassakin kamerassa on runsaasti kuvausohjelmia, PowerShot A700:ssa 19 ja PowerShot A540:ssä 20. Kameroiden valinnaisiin kuvausohjelmiin kuuluvat käsinsäädöt, himmenninaukon esivalinta ja valotusajan esivalinta. Erikoisaiheohjelmat, kuten yö- ja lumikuvaus, helpottavat kuvaamista hankalassa valaistuksessa. VGA-video-otoksia voidaan kuvata 30 kuvan sekuntinopeudella yhtäjaksoisesti jopa yhden gigatavun verran, ja 60 kuvan sekuntinopeudella kuvatut QVGA-otokset toistuvat tarkkoina hidastettuinakin.

Herkkyys lisää joustavuutta

ISO 800:aa vastaava herkkyys antaa joustavuutta kuvaamiseen käsivaralta ja ilman salamaa sisätiloissa ja muissa heikosti valaistuissa oloissa. Se mahdollistaa myös lyhyemmät valotusajat vaikkapa urheilutilanteita tallennettaessa. Kummassakin kamerassa on kehittynyt DIGIC II -prosessori, joka minimoi kohinan suurilla herkkyyksillä. Käytettävissä on myös uusi laajakuvatallennus (kuvakoko 2816 x 1584 pikseliä), jolla stillkuvia voidaan tallentaa sivusuhteeltaan 16:9-muodossa. Näin otetut kuvat soveltuvat hyvin katseltaviksi laajakuvatelevisiosta tai tulostettaviksi näyttävän leveinä (10 x 20 cm) kuvina Canon SELPHY CP-sarjan kuvatulostimilla.

Kamerat ovat PictBridge-yhteensopivia, ja niistä voidaan tulostaa suoraan yhteensopivilla tulostimilla. Tulosta/siirrä-painikkeen ansiosta tulostaminen ja tiedostojen lataaminen Windows- tai Mac-käyttöjärjestelmiin on vaivatonta. Uusi tulostusvalikko tekee tulostustöiden järjestämisen suoraan kamerassa entistäkin helpommaksi.

Uudet kamerat tulevat Suomessa myyntiin maaliskuussa. Niiden arvioidut katuhinnat ovat seuraavat:

- PowerShot A700, noin 370 euroa
- PowerShot A540, noin 330 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi