no consumer
PIXMA MP640

PIXMA MP640 ja PIXMA MP990 valjastavat Canonin tulostustekniikan huippusuoritukseen [19.8.2009]

PIXMA MP640 Canon esittelee edistykselliset PIXMA MP640- ja PIXMA MP990 -monitoimilaitteet. Mallit on suunniteltu erityisesti vaativille käyttäjille ja ammattikuvaajille, jotka haluavat parasta mahdollista tulostus- ja kopiointilaatua helppokäyttöiseltä laitteelta.

PIXMA MP990

PIXMA MP640 ja PIXMA MP990 tuottavat nopeasti korkealaatuisia tulosteita yhden pikolitran FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) -tekniikalla ja 9600 dpi:n maksimitarkkuudella. PIXMA MP640 -mallissa on viisi erillistä värisäiliötä, joista yhdessä on mustaa pigmenttimustetta terävää tekstijälkeä varten ja neljässä muussa syaania, magentaa, keltaista ja fotomustaa väriainetta. Värisäiliöiden LED-merkkivalot ilmoittavat säiliöiden tyhjenemisestä.

Parempaa harmaatasapainoa ja kestävät tulosteet

PIXMA MP990:ssä on lisäksi kuudes värisäiliö harmaalle musteelle, joka parantaa sekä mustavalko- että väritulosteiden laatua. Harmaa muste vähentää mustavalkotulosteiden rakeisuutta, vakauttaa harmaatasapainon ja tehostaa värikuvien värintoistoa kohdissa, joissa värikylläisyys on alhainen.

Canonin ChromaLife 100+ -järjestelmän väriaineilla ja valokuvapaperilla tulostettujen kuvien taataan säilyvän jopa 300 vuotta valokuva-albumissa, kun taas lasin alle sijoitetut tai ilman kanssa kosketuksissa olevat kuvat säilyvät vähintään 30 vuotta.

Nopea ja kätevä

PIXMA MP640 ja PIXMA MP990 hyödyntävät parannettua tulostusmenetelmää, joka lyhentää keskimääräisiä tulostusaikoja. Yhden valokuvatasoisen 10 x 15 cm:n värikuvan tulostaminen vie vain 20 sekuntia. Canon kuuluu ensimmäisiin tulostinvalmistajiin, jotka testaavat laitteidensa tulostus- ja kopiointinopeuden ISO/IEC 24734- ja ISO/IEC 24735 -standardeja käyttäen. Yhtenäisten standardien ansiosta käyttäjät voivat vertailla eri valmistajien ja mallien tulostus- ja kopiointinopeuksia. PIXMA MP640 tuottaa 9,2 mustavalko- tai 8,1 värisivua minuutissa, kun taas PIXMA MP990 kykenee tulostamaan 11,9 mustavalko- tai 9,1 värisivua minuutissa.

Kummassakin mallissa on kaksipuolisten kääntöyksikkö, jonka avulla kaksipuolinen tulostaminen hoituu automaattisesti. Kopiointi tai vaikkapa vanhojen valokuvien skannaaminen onnistuu helposti laadukkaalla 4800 dpi:n skannerilla. PIXMA MP990 pystyy lisäksi skannaamaan kuusi 35 mm:n filmiruutua tai neljä kehystettyä diaa kerralla.

Kuvan korjausta automaattisesti

PIXMA MP640- ja PIXMA MP990 -mallien ominaisuuksiin kuuluvat automaattinen Auto Photo Fix II -kuvankorjaustoiminto ja uusi Easy-WebPrint EX –ohjelma. Kuvankorjaustoiminnon avulla alivalottuneiden kuvien värisävyt, kontrasti ja kirkkaus saadaan helposti kohdalleen. Toiminnon käyttämät algoritmit laskevat tarkalleen, millaisia säätöjä kuvan mihinkin kohtaan tulee tehdä. Tuloksena on luonnollisen näköinen ja kaunis tuloste.

Erityisesti verkon käyttäjät hyötyvät kätevästä Easy-WebPrint EX -ohjelmasta, jonka avulla verkkosivuilta voidaan rajata haluttu sisältö (joko automaattisesti tai käsin) tulostusta varten. Työkalun kätevyyttä ja kustannustehokkuutta lisää mahdollisuus yhdistää useilta eri verkkosivuilta valittuja alueita yhdeksi tulostettavaksi asiakirjaksi, mikä säästää väriainetta ja paperia.

Helppokäyttöiset ominaisuudet

Molemmissa malleissa on neljällä suuntaohjaimella varustettu valintapyörä, joka helpottaa asetusten säätämistä ja valikoiden selaamista suurella värinestekidenäytöllä (TFT).

Molemmissa malleissa on myös kiinteä 802.11 b/g Wi-Fi -liitäntä langatonta käyttöä varten, USB-liitäntä, PictBridge-liitäntä sekä flash-muistikorttipaikka. Molemmissa on lisäksi IrDA-infrapunaliitäntä ja Ethernet-verkkoliitäntä. Laitteilla on lisäksi mahdollista tulostaa suoraan yhteensopivien DVD/CD-R-levyjen pintaan.

Tulostaminen suoraan flash-muistista tai USB-muistitikulta käy käden käänteessä. Muistikortin tai -tikun sisältö ilmestyy näytölle automaattisesti, kun niistä jompikumpi liitetään laitteeseen. Näytöltä valitaan tulostettavat kuvat ja sopiva valokuvapaperi, minkä jälkeen tulostuksen voi käynnistää. Skannatut tiedostot voi myös tallentaa suoraan flash-muistikortille tai USB-muistitikulle.

PIXMA MP990:n mukana tulee Adobe PhotoShop- ja Digital Photo Professional -ohjelmien kanssa yhteensopiva Easy PhotoPrint Pro -laajennus, joka mahdollistaa erilaisten kuvatyylien käyttämisen valokuvissa. Niihin kuuluvat täysikokoinen reunukseton kuva, yksivärinen kuva, luettelokuva ja Adobe RGB -tila.

Uuden PIXMA MP640:n myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2009 kun taas PIXMA MP990:n myynti alkaa marraskuussa 2009. Niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- PIXMA MP640: 199 euroa
- PIXMA MP990: 339 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi