no consumer

Canon PIXMA iX7000 tulostaa katseen vangitsevat A3-koon tulosteet [19.8.2009]

PIXMA iX7000 Canon tuo markkinoille tehokkaan A3-koon PIXMA iX7000 -mustesuihkutulostimen, joka hyödyntää Canonin patentoitua PgR (Pigment Reaction) -järjestelmää. Menetelmä sopii erityisen hyvin julisteiden, lehtisten ja muun mainosmateriaalin tulostamiseen.

Valokuvatasoista tulostusjälkeä LUCIA-musteilla

Canonin PgR-järjestelmä käyttää kuutta mustesäiliötä, joista viisi sisältää värillisiä LUCIA-pigmenttimusteita ja yksi kirkasmustetta. Tuloksena on erittäin terävä, lasertasoinen tulostusjälki kirkkailla väreillä. PgR-järjestelmän ansiosta tulosteet ovat pitkäikäisiä ja vedenkestäviä ja soveltuvat siksi kaikenlaiseen käyttöön. LUCIA-musteet ovat erillisissä säiliöissä, mikä säästää tulostuskustannuksia.

PgR-järjestelmän lisäksi tulostin käyttää Canonin kahden pikolitran FINE (Full-photolithography Inkjet Nozzle Engineering) -tekniikkaa, jonka ansiosta saavutetaan 4800 dpi:n tulostustarkkuus. Canon kuuluu ensimmäisiin tulostinvalmistajiin, jotka testaavat laitteidensa tulostusnopeuden ISO/IEC 24734 -standardin mukaisesti. Yhtenäisten standardien avulla käyttäjät voivat vertailla tulostusnopeutta eri mallien ja valmistajien välillä. PIXMA iX7000 tulostaa 10,2 mustavalko- tai 8,1 värisivua minuutissa ISO/IEC 24734 -standardin mukaan.

Joustavat tulostusmahdollisuudet

Tulostimen kolme paperinsyöttötasoa lisäävät käytettävyyttä. Paperikasettiin mahtuu jopa 250 tavallista A3+-kokoista paperiarkkia, minkä lisäksi laitteessa on 10 arkin paperitaso käsinsyöttöä varten ja takana 20 arkin paperitaso valokuvapaperille. Tulostimeen sopivat kaikki yleisimmät paperikoot, kuten A5, B5, A4, B4 ja A3 ja automaattinen kääntöyksikkö hoitaa kaksipuolisen tulostuksen.

Kätevä ohjelmistopaketti

Tulostimen toimintoja täydentää mukana tuleva ohjelmistopaketti, joka sisältää uusia paranneltuja ominaisuuksia, kuten automaattisen Auto Photo Fix II -kuvankorjaustoiminnon. Auto Photo Fix II korjaa alivalottuneet kuvat entistä tehokkaammin jakamalla ne erillisiin analysoitaviin alueisiin ja laskemalla tarvittavat korjaukset tarkasti algoritmien avulla. Tuloksena saadaan kauniita, ammattitasoisia valokuvatulosteita.

Easy-WebPrint EX on työkalu, jolla käyttäjä voi valita haluamansa alueet verkkosivulta ja yhdistää yhdeksi tulostettavaksi asiakirjaksi joko automaattisesti tai käsin. Verkkosivuilta valitut sisällöt sovitetaan automaattisesti yhdelle sivulle, mikä säästää paperia ja mustetta.

Lisäksi tulostimen mukana tulee Adobe PhotoShop- ja Digital Photo Professional -ohjelmien kanssa yhteensopiva Easy PhotoPrint Pro -laajennus, joka mahdollistaa erilaisten kuvatyylien käyttämisen tulostettavissa valokuvissa.

USB- ja Ethernet-liitäntöjen avulla PIXMA iX7000 on helppo liittää osaksi työnkulkua.

Uuden A3-koon PIXMA iX7000 -tulostimen myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2009, ja sen suositusvähittäishinta on 449 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi