no consumer

Canon on valmistanut jo yli 10 miljoonaa harrastuskäyttöön tarkoitettua digitaalista järjestelmäkameraa [23.4.2009]

Canon on valmistanut globaalisti yli 10 miljoonaa harrastuskäyttöön tarkoitettua digitaalista järjestelmäkameraa sen jälkeen, kun Canonin ensimmäinen kuluttajille suunnattu kameramalli, EOS 300D, esiteltiin vuonna 2003. Siitä lähtien Canonin digitaaliset järjestelmäkamerat ovat saavuttaneet toistuvasti kärkipaikan GfK:n kuluttajamittauksissa.

Vuonna 2004 markkinajohtajana oli EOS 300D, sitä seurasi EOS 350D vuonna 2005, EOS 400D vuonna 2006 ja EOS 450D vuonna 2008. Tämän suuntauksen uskotaan jatkuvan äskettäin esitellyn EOS 500D -kameran myötä. Tämä kevään uutuusmalli on monipuolinen 15,1 megapikselin järjestelmäkamera, jolla voidaan tallentaa myös Full HD -teräväpiirtovideo-otoksia.

Harrastuskäyttöön tarkoitettujen digitaalisten järjestelmäkameramallien määrän kasvu markkinoilla on lisännyt myös objektiivien myyntiä. Canonin digitaalisille järjestelmäkameroille tarkoitettujen EF-/EF-S-objektiivien valikoima on nykyään erittäin laaja ja suosittu: malleja on yli 60, ja niitä on myyty kaikkiaan 40 miljoonaa.

Canon juhlisti äskettäin myös järjestelmäkameroiden 50-vuotispäivää. Canon on valmistanut ja myynyt järjestelmäkameroita siitä lähtien, kun Canon Flex -kamera julkaistiin toukokuussa 1959. Nykyään Canonin järjestelmäkameroita pidetään harrastaja- ja ammattikuvaajien standardina, ja kaiken kaikkiaan Canonin järjestelmäkameroita on myyty yli 50 miljoonaa kappaletta.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi