no consumer

Canon tuo markkinoille MV900-sarjan videokameramalliston

Canon tuo markkinoille neljä uutta MV900-sarjan videokameramallia edulliseen perhevideoluokkaan. MV960-, MV950-, MV930- ja MV900-videokamerat ovat helppokäyttöisiä ja tarkalla 16:9-laajakuvatallennuksella varustettuja digivideokameroita, joiden objektiivi on taattua Canon-laatua. Niiden päätoimintoja hallitaan ainoastaan kuuden painikkeen ja kätevän ohjaimen avulla. 16:9-tallenne mahdollistaa liikuvan kuvan katselun laajakuvatelevisiosta.

MV960

Kaikissa neljässä videokamerassa on 25x zoom-objektiivi, säädettävä zoomausnopeus, DIGIC DV –prosessori ja optimoitu värientoisto. MV960-, MV950- ja MV930-malleissa on lisäksi erilliset kuvankäsittelypolut liikkuvalle kuvalle ja stillkuville. Niinpä sekä video-otokset että stillkuvat toistavat kuvauskohteen luonnollisena. Stillkuvausominaisuus tarjoaa mm. 9-pisteen AiAF-tarkennuksen, erikoisaiheohjelmat ja PictBridge-yhteensopivuuden. Stillkuvat tallennetaan SD-muistikortille. Kameroissa uutta on myös suuri 2,7 tuuman aito laajakuvanäyttö. Elektronisen etsimen avulla kuvaa voi tarkastella täsmälleen samanlaisena kuin se näkyy television näytössä riippumatta valitusta kuvasuhteesta.

Kaikki MV900-sarjan videokamerat on suunniteltu ulkoasultaan tyylikkäiksi. Videokamerat tulevat upeissa väreissä: metallinen hopea (MV960 ja MV950), hopeanhohtoinen lumi (MV930) ja metallinsininen (MV900). Ne ovat kooltaan erittäin pieniä (115 x 92 x 49 mm, 380 g).

MV900-sarjan videokameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

MV900-sarjan videokamerat tulevat Suomessa myyntiin helmikuussa ja niiden arvioidut katuhinnat ovat seuraavat:

- MV900, noin 390 euroa
- MV930, noin 440 euroa
- MV950, noin 500 euroa
- MV960, noin 560 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi