no consumer

Tallenna pidempään Canonin uudella 64 Gt:n LEGRIA HF M32 -täysteräväpiirtovideolla [14.7.2010]

Canon LEGRIA HF M32 Canon täydentää LEGRIA HF M -valikoimaansa uudella LEGRIA HF M32 -videokameralla. Se on pienikokoinen ja helppokäyttöinen täyden teräväpiirtotarkkuuden videokamera, jossa on kaksi flash-muistia. Uusi malli on tarkoitettu vaativille käyttäjille, jotka haluavat tallentaa otoksia pidempään hyödyntäen 64 Gt:n sisäistä flash-muistia ja SDXC-muistikorttitukea.

LEGRIA HF M32 -videokamerassa on käytetty ainutlaatuisia Canon-tekniikoita, kuten muissakin LEGRIA HF M -sarjan malleissa. Siinä on muun muassa selkeä kosketusnäyttö, jonka ansiosta otoksia on helpompi hallinnoida. Uusi videokamera soveltuu erityisesti upeaa kuvanlaatua vaativille käyttäjille. Sisäiseen muistiin mahtuu jopa 24 tuntia¹ videokuvaa². Kamera on myös ensimmäinen SDXC-muistikortteja tukeva LEGRIA, jolla voidaan tallentaa jopa kahden terabitin (Tb) verran otoksia.

Uutuudessa on 3,3 megapikselin Full HD CMOS -kenno,18x Advanced Zoom, Canonin HD Video -objektiivi ja DIGIC DV III -prosessori. Edistyksellinen kasvojentunnistustekniikka tunnistaa kuvasta jopa 35 kasvot ja varmistaa niiden oikean tarkennuksen ja valotuksen. Myös yksittäiset kasvot voidaan valita manuaalisesti ja niitä voidaan seurata liikkeessäkin. Canonin Instant AF -automaattitarkennustekniikka takaa teräväpiirtotarkkuuden edellyttämän nopean ja täsmällisen automaattitarkennuksen.

Optisen Super Range -kuvanvakaimen lisäksi HF M32 -videokamerassa on kaksi muuta kuvanvakaintilaa hankalia kuvausolosuhteita varten. Dynaaminen optinen kuvanvakain kompensoi kameran tärähtelyä etenkin kävellen tai muuten liikkuen kuvattavissa laajakulmaotoksissa. Uusi tehostettu optinen kuvanvakain voidaan ottaa käyttöön pisintä polttoväliä käytettäessä yhdellä painalluksella.

Kosketa näyttöä ja kohdettasi
LEGRIA HF M32 -videokamerassa on sormenliikkeitä totteleva 2,7 tuuman kosketusnestekidenäyttö. Esimerkiksi tarkennusta ja valotustasoa voidaan säätää ja kohteen seuranta aloittaa helposti näyttöä hipaisemalla. Näytön liukusäätimillä zoomia, himmenninaukkoa ja valotusaikaa on helpompi hienosäätää kuin koskaan.

3D Flip View -toiminto – hae ja toista sekunneissa
Nestekidenäytöstä on vieläkin enemmän hyötyä toiston aikana. Otoksia voidaan selata kätevästi sivu sivulta, ja ne voidaan toistaa koskettamalla pienoiskuvaa. 3D Flip View -toiminnon avulla otokset on helppo paikantaa suuristakin kirjastoista. Toiminto ryhmittää otokset kuvauspäivän ja -kellonajan mukaan.

Mukaansatempaavat videokollaasit helposti
Canonin ainutlaatuisessa videokollaasitoiminnossa on pikapainiketallennus, jolla voi tallentaa 2, 4 tai 8 sekuntia kestäviä video-otoksia. Otoksia voidaan myös kopioida aiemmista tallenteista ja näin luoda lyhyempiä otoksia pidemmistä videoista. Sitten otokset voidaan koota videosoittolistaksi ja toistaa videokollaasina taustamusiikin kanssa. Musiikkia voidaan lisätä joko lataamalla kappaleita videokameran muistiin tai toistamalla niitä videokameran kautta MP3-soittimella.

Saumatonta jakamista
LEGRIA HF M32 -videokameran avulla otoksia on helppo jakaa Internetissä. Kameran muuntotoiminnolla otokset voidaan muuntaa HD-muodosta SD-muotoon, minkä jälkeen ne voidaan siirtää esimerkiksi YouTube™-palveluun kätevällä verkkolataustoiminnolla. Mukana toimitettu PIXELA ImageMixer™ -ohjelma paikantaa otokset automaattisesti, ja sisäänkirjautuminen, lataus ja videotallenteiden merkitseminen onnistuu yhdellä painalluksella.

Eye-Fi connected -toimintojen tuen ansiosta muunnetut SD-videot voidaan ladata suoraan videokamerasta YouTube™-palveluun (tai muihin tuettuihin verkkosivustoihin) langattoman wireless hotspot -liitännän avulla ilman tietokonetta³.

LEGRIA-lisävarusteet
Uuteen LEGRIA HF M32 -videokameraan on saatavana monia Canonin LEGRIA-lisävarusteita, kuten videovaloja ja uusi vedenpitävä WP-V2-kotelo, jonka sisällä videokameran voi viedä jopa 40 metrin syvyyteen. Monitoimiseen minivarusteluluistiin voi myös liittää Canonin uuden SM-V1 5.1ch surround sound -mikrofonin.

LEGRIA HF M32 -videokameran tärkeimmät toiminnot

• Kahden flash-muistin järjestelmä: 64 Gt:n sisäinen muisti ja SDXC-tuki sekä tallennusvälineen vaihtotoiminto
• Helppo teräväpiirtokuvaus
• 6,8 cm:n (2,7 tuuman) kosketusnäyttö
• Videokollaasitoiminto
• Canonin 3,3 megapikselin teräväpiirtokamerajärjestelmä
• Dynaaminen optinen kuvanvakain ja tehostettu kuvanvakain
• Helppo otosten jakaminen
• Esitallennus, 25p-elokuvatila
• Laadukas ääni
• Monipuoliset toiminnot

LEGRIA HF M32 suositushinta on noin 1100 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, puhelin 010 544 4678, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi

¹ Perustuu LP-tallennustilaan.
² Korkeintaan 12 tunnin yhtäjaksoinen tallennus.
³ Eye-Fi -korttitoimintojen (mukaan lukien langaton siirto) tukea ei voida taata tämän tuotteen osalta. Jos Eye-Fi-kortin kanssa ilmenee ongelmia, tarkista yhteensopivuus kortin valmistajalta. Huomaa, että Eye-Fi-korttien käyttöön vaaditaan hyväksyntä useissa maissa ja useilla alueilla. Ilman hyväksyntää kortin käyttö ei ole sallittua. Jos asia on epäselvä, tarkista kortin valmistajalta, onko kortti hyväksytty käytettäväksi alueella.

Tietoja
Lehdistömateriaali