Canon laajentaa lasertulostinvalikoimaansa [24.1.2008]

i-SENSYS LBP3370 Canon tuo markkinoille i-SENSYS-tuoteperheeseen kaksi mustavalkolasertulostinta, LBP3310:n ja LBP3370:n. Laitteet tulostavat jopa 26 sivua minuutissa ja tulostus onnistuu myös kaksipuolisesti. Tulostimet eivät vaadi lämpenemisaikaa ja ensimmäinen tuloste syntyy alle 7 sekunnissa. LBP3310 soveltuu erinomaisesti itsenäiseksi tulostimeksi. LBP3370-tulostimessa on PCL-tuki ja Ethernet-liitäntä vakiona, joten se on liitettävissä toimiston lähiverkkoon.

Uudet tulostimet lyhyesti:
- Canon Advanced Printing Technology -tulostuskieli (i-SENSYS LBP3310)
- PCL5e-, PCL6- ja Canonin UFR II -tulostuskielet (i-SENSYS LBP3370)
- 2400 x 600 dpi:n tulostustarkkuus
- 250 arkin paperikasetti ja 50 arkin ohisyöttötaso
- 250 arkin lisäkasetti lisävarusteena
- Kätevä Canon-kasettiteknologia

Molempien tulostimien mukana tulee Canon-värikasetti, joka riittää 3 000 sivun tulostukseen. Käyttökustannuksiltaan edulliset tulostimet kuluttavat vähemmän virtaa kuin perinteiset lasertulostimet. Esimerkiksi LBP3310:n virrankulutus on valmiustilassa vain 4 wattia. Tulostimet ovat hiljaisia, eivätkä ne tuota haitallisia otsonipäästöjä. Canonin kasettien kierrätysohjelman ansiosta tulostimien alkuperäiset värikasetit voidaan kierrättää.

Uusien i-SENSYS-tulostimien myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2008 (i-SENSYS LBP3370: toukokuussa), ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

i-SENSYS LBP3310: 299 euroa
i-SENSYS LBP3370: 399 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi