no consumer

Canon laajentaa EF-S-objektiivivalikoimaa monipuolisella ja pienikokoisella telezoomilla [26.8.2008]

EF-S 18-200 mm Canon tuo markkinoille uuden monipuolisen EF-S 18-200 mm F 3.5-5.6 –objektiivin. Kinofilmikameran polttoväliä 29–320 mm vastaavan polttovälin ja 11x zoomausalueen ansiosta objektiivi on erittäin tehokas ja kevyt. Objektiivi sopii niihin EOS-kameroihin, jotka tukevat EF-S-objektiivinkiinnitystä.

Laadukas optiikka

Uudessa objektiivissa on 16 elementtiä 12 ryhmässä. Mukana on UD-linssielementtejä ja asfäärisiä linssielementtejä, jotka ehkäisevät kromaattista poikkeamaa ja tuottavat terävän ja tarkan kuvan koko zoomausalueella. 45 cm:n lähin tarkennusetäisyys mahdollistaa joustavan rajauksen. Canonin neljän arvon optinen kuvanvakain on nimenomaisesti suunniteltu tämän objektiivin polttovälille. Se vähentää käsivaralta tai pitkällä valotusajalla kuvaamisen aiheuttamaa epätarkkuutta. Automaattinen panoroinnin tunnistus takaa tehokkaan suorituskyvyn seurattaessa liikkuvia kohteita. Lisäksi optinen kuvanvakain on objektiivissa, joten tulokset näkyvät etsimen läpi rajauksen aikana.

Ei haamukuvia eikä heijastumia

Digitaalikameran kuvakennon heijastaminen voi aiheuttaa heijastumia ja haamukuvia. Niiden ehkäisemiseksi tämä uusi objektiivi sisältää linssejä, jotka on käsitelty Canonin patentoidulla Super Spectra -pinnoitteella. Tuloksena saadaan teräviä ja vääristymättömiä kuvia, joiden väritasapaino on hyvä.

Uuden EF-S 18-200 mm F 3.5-5.6 –objektiivin myynti alkaa Suomessa lokakuussa 2008, ja sen suositusvähittäishinta on 659 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi