Canon-järjestelmäkameroita myyty jo yli 50 miljoonaa kappaletta [6.1.2009]

Canon on valmistanut ja myynyt järjestelmäkameroita siitä lähtien, kun Canon Flex -kamera julkaistiin toukokuussa 1959. Tähän päivään mennessä maailmalla on myyty yli 50 miljoonaa Canonin järjestelmäkameraa.

Ensimmäinen EOS-järjestelmäkamera syntyi vuonna 1987, kun esiteltiin Canon EOS 650 -kamera, jossa oli vaihdettava EF-objektiivi. Tämän kameran ja objektiivin välillä tieto siirtyi ensimmäistä kertaa sähköisesti eikä enää mekaanisesti.

EOS-järjestelmäkamerat ja EF-/EF-S-objektiivit ovat erittäin suosittuja, ja maailmalla näitä Canon-objektiiveja onkin myyty yli 40 miljoonaa kappaletta. 10 miljoonaa näistä on valmistettu viimeisen kolmen vuoden aikana – samalla kun valokuvausala on siirtynyt filmistä digitaalisuuteen.

Canon EOS 300D tuotiin markkinoille syykuussa 2003. Kyseessä oli Canonin ensimmäinen kuluttajille suunnattu digitaalinen järjestelmäkamera, ja se valloittikin maailman vauhdilla. EOS-1-sarjan järjestelmäkamerat ja EF-objektiivit ovat puolestaan useimpien uutis- ja urheilukuvaajien valinta.

Uusinta innovaatiota järjestelmäkameroissa edustaa Canon EOS 5D Mark II, jolla voi tallentaa Full HD -elokuvia laadukkaan still-kuvauksen lisäksi. Tämä yhdistelmä avaa paljon uusia mahdollisuuksia kuvaaville toimittajille ja uutiskuvaajille. Jatkuvalla panostuksella tutkimukseen ja kehitykseen ja kuuntelemalla käyttäjiään Canon tulee tarjoamaan valokuvaajille parhaat mahdolliset työkalut seuraavienkin 50 vuoden ajan.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Lataa tästä logo (ZIP, 90kb)