Canon IXUS-ja PowerShot -kameroiden oivaltava aiheohjelma valitsee automaattisesti kuvaustilanteeseen sopivimman [26.5.2009]

Canon on kevään aikana esitellyt kaikkien aikojen älykkäimmät kompaktikamerat, jotka huolehtivat itse kuvauksesta.

Canonin IXUS- ja PowerShot-kameroiden uusien mallien suunnittelussa etusijalla on ollut käytön helppous ja kuvanlaatu. Helppokäyttöisyyttä ja entistä laadukkaampaa kuvaa tarjoaa kameroiden täysin uusi Smart Auto -oivaltava aiheohjelma, joka valitsee automaattisesti 18 käytettävissä olevasta vaihtoehdosta kuvaustilanteeseen sopivimman. Näkymäntunnistuksen ansiosta kuvaaja saa aina onnistuneita kuvia olipa kohteena sitten henkilö, maisema tai muu kohde – täysin ilman manuaalisäätöjä. Kamera arvioi automaattisesti kohteen ja hoitaa kuvan optimaalisen prosessoinnin. Kameroissa on DIGIC 4 -kuvaprosessori, jonka ansiosta toiminnot ovat nopeita, kuvat teräviä ja kohinaa on entistä vähemmän. Käyttäjä voi siis keskittyä kuvaamiseen teknisistä säädöistä huolehtimisen sijaan.

Käteviä toimintoja ja laadukkaita kuvia

Uusissa IXUS- ja PowerShot-malleissa* on käytännöllisiä ominaisuuksia, kuten kasvojentunnistus, räpäytyksentunnistus ja punasilmäisyyden poisto. Lisäksi niissä on kasvojentunnistukseen perustuva itselaukaisutoiminto, jota käytettäessä kamera ottaa kuvan vasta, kun kuvaaja on itsekin ehtinyt mukaan näkymään. Suomen Canonin tuotepäällikön Jyri Linhon mukaan hyvien kuvien ottaminen on automaattisten toimintojen ansiosta nyt entistäkin helpompaa. ”Uudet kamerat ovat aiempia malleja älykkäämpiä, ja siksi niillä saadaan parempia kuvia”, Linho kertoo. Esimerkkeinä toiminnoista hän mainitsee muiden muassa entistä paremman liikkeentunnistuksen, jonka avulla liikkuvista kohteista saadaan tarkempia kuvia, sekä i-Contrast-toiminnon, joka tekee tummista alueista kirkkaampia ilman, että valoisat alueet ylivalottuvat.

Designiltaan tyylikäs IXUS 100 IS on kaikkien aikojen ohuin IXUS-malli. Metallista valmistetun rungon värivaihtoehdot ovat hopea, musta, kulta ja punainen. Kamerassa on 2,5 tuuman PureColor LCD II -näyttö, 3x optinen zoom, teräväpiirtovideotallennus (1 280 x 720, 30 kuvaa sekunnissa) sekä HDMI-liitäntä. 12,1 megapikselin tarkkuus tuottaa yksityiskohtaiset valokuvat, joita voidaan tulostaa jopa A2+-kokoisina. ”IXUS 100 IS on omiaan kuvaajille, jotka haluavat saada hyviä kuvia nopeasti ja helposti, joutumatta määrittämään monimutkaisia asetuksia. IXUS 110 IS puolestaan on oikea valinta niille, jotka haluavat laajakulmakameran, PowerShot SX200 IS sopii tehokasta zoomia tarvitseville ja PowerShot D10 liikkuville kuvaajille”, Jyri Linho kertoo.

* Smart Auto -toiminto on malleissa IXUS 100 IS, IXUS 110 IS, IXUS 95 IS, PowerShot A1100 IS, PowerShot 2100 IS,  PowerShot SX200 ISja PowerShot D10.

Kuvamateriaalia on saatavilla tästä linkistä

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi