Canon HV10 on erittäin pienikokoinen HDV1080i-teräväpiirtovideokamera [24.8.2006]

Canon HV10 Tyylikkäässä ja kätevän kokoisessa HV10:ssä on huippuluokan 1/2,7 tuuman 2,96 megapikselin HD CMOS-kenno. DIGIC DV II –prosessori, 10x optinen zoom sekä uusi automaattinen Instant AF-tarkennusjärjestelmä takaavat kuvan laadun. Kameralla voi tallentaa videokuvaa 1 920 x 1 080 pikselin tarkkuudella. Laajakuvamuotoinen 1080i-videokuva tallentuu MiniDV-kaseteille.

Teräväpiirtokuvan suurempi tarkkuus näyttää mahdolliset tarkennusvirheet entistä selvemmin. Tässä auttaa Canonin nopea Instant AF –toiminto. Lisäksi käytettävissä on Focus Assist -toiminto, joka mahdollistaa tarkat kuvat käsintarkennuksessa.

Optinen Super Range -kuvanvakain

HV10:ssä on optinen Super Range -kuvanvakain, joka tunnistaa värähtelyt laajalla taajuusalueella. Kuvanvakainjärjestelmä korjaa kameran tärähtelystä johtuvat epätarkkuudet myös digitaalisista stillkuvista. DIGIC DV II –prosessori on optimoitu teräväpiirtotekniikkaa varten, ja siinä on omat kuvankäsittelypolut samanaikaiselle videokuvalle ja digitaalisille stillkuville. Stillkuvat tallentuvat Mini SD -muistikortille, ja ne voidaan siirtää videonauhurista tietokoneeseen USB 2.0 -liitännän kautta. DIGIC DV II -prosessoria hyödyntäen on mahdollista tallentaa nauhalle samanaikaisesti videokuvaa ja stillkuvia jopa kahden megapikselin tarkkuudella.

HD-tallennus perustuu laajakuvaformaattiin, joten HV10 on optimoitu 16:9-kuvasuhdetta varten. 2,7 tuuman nestekidenäytöltä voi katsella otettua kuvamateriaalia samassa suhteessa kuin se näkyy laajakuvatelevision ruudulla. Nestekidenäytössä on horisonttiin kohdistamista helpottava vaakatasomerkintä. HV10:n kuvasuhteen voi vaihtaa perinteiseen 4:3-tilaan yhdellä painalluksella.

HV10  tulee Suomessa myyntiin lokakuussa 2006. Sen hintaluokka on noin 1600 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi