no consumer

Canon esittelee uudet XEED-projektorit [3.6.2008]

Canon tuo markkinoille kaksi uutta XEED-multimediaprojektoria - XEED WUX10:n ja XEED SX80:n. Molemmat mallit ovat omiaan kokoushuoneisiin ja -saleihin.

Uusien projektoreiden ominaisuudet lyhyesti
XEED WUX10: WUXGA-tarkkuus, 3200 lumenia, kontrastisuhde 1000:1
XEED SX80: SXGA+-tarkkuus, 3000 lumenia, kontrastisuhde 900:1

Kummassakin uutuudessa käytetään Canonin kehittämää LCOS-paneelitekniikkaa. Se toimii saumattomasti muiden komponenttien kanssa ja tuottaa yksityiskohtaisen kuvan, jossa ei ole havaittavia pikselinvälejä eikä sateenkaari-ilmiötä. LCOS-paneelien suorituskyvyn taustalla on Canonin AISYS (Aspectual Illumination System) -järjestelmä, joka optimoi valon reitin. Tämä puolestaan takaa projisoidun kuvan kirkkauden, kontrastit, sävyt ja värit.

Täyttä teräväpiirtoa

Molemmissa malleissa on täysteräväpiirtovalmius. XEED SX80 näyttää tarkat pakkaamattomat, 720p-muotoiset teräväpiirtokuvat ja XEED WUX10 upeat 1 080p-täysteräväpiirtovideot. XEED WUX10 mahdollistaa myös projisoinnin 16:9-kuvasuhteella tietokoneista ilman, että kuva venyy tai litistyy.

Kummassakin projektorissa on Canonin 1,5x zoom-objektiivi, joka on suunniteltu erityisesti tuottamaan vääristymättömiä kuvia. Objektiivin 10:0-siirto mahdollistaa helpon asennuksen, sillä se kohdistaa projisoidun kuvan alareunan optisen akselin (objektiivin keskikohdan) kanssa ja vähentää näin kuvan keystone-korjauksen tarvetta.

Sekä XEED WUX10:ssä että XEED SX80:ssä on monipuoliset liitännät. DVI- ja HDMI-liitäntöjen ansiosta projektoreihin voidaan liittää teräväpiirtolähteitä, kuten tietokone tai Blu-ray™-levysoitin. HDCP-valmius mahdollistaa kaupallisen videomateriaalin toiston. Ammattimaisiin audiovisuaalisiin järjestelmiin kytkentää varten kummassakin projektorissa on kiinteä RJ-45-liitäntä, joka mahdollistaa liitännän Ethernet-verkkoon. Lisäksi XEED SX80:ssä on USB-liitäntä flash-muisteja ja PictBridge-yhteensopivia digitaalisia kameroita varten. Niinpä esitykset voidaan pitää myös ilman tietokonetta.

Kumpikin uutuus on erittäin pienikokoinen, kevyt ja lähes äänetön – hiljaisessa tilassa niiden toimintaääni on vain 31 dBA – joten tuulettimen ääni ei häiritse esityksiä. Hiljaisen tilan käyttö myös pidentää projektorin lampun käyttöikää jopa 3000 tuntiin.

Projektorien ominaisuuksiin kuuluu myös tärkeimpien asetusten automaattinen määrittäminen - tarkennus, keystone-korjaus, tuloliitännän valinta ja värien korjaustoiminto voidaan optimoida yhdellä painikkeen kosketuksella. Kun projektori asennetaan Canonin lisävarusteena saatavaan seinätelineeseen, perushuolto – kuten lampun vaihto – onnistuu projektoria siirtämättä.

Projektoreiden toimitusten aloitus ja niiden suositusvähittäishinnat vahvistetaan myöhemmin.
Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi