no consumer

Canon esittelee uudet PIXMA-monitoimilaitteet, jotka tuovat edistyksellisiä toimintoja kotiin ja pieniin toimistoihin [1.2.2010]

PIXMA MX870 Canon tuo markkinoille kolme kotiin ja pieniin toimistoihin tarkoitettua monitoimilaitetta, PIXMA MX870:n, PIXMA MX350:n ja PIXMA MX340:n. Uutuuksissa on tulostus-, skannaus-, kopiointi- ja faksitoiminnot ja arkinsyöttölaite, ja ne sopivat niin asiakirjojen kuin valokuvien tulostukseen.

Kaikissa kolmessa mallissa on langaton Wi-fi-liitäntä, joten niillä voidaan tulostaa monelta tietokoneelta ja lähes mistä tahansa kodin tai toimiston kolkasta samanaikaisesti. Myös skannatut tiedostot voidaan siirtää tietokoneelle langattomasti. Super G3 -faksi lähettää A4-koon asiakirjan kolmessa sekunnissa. PIXMA-uutuudet voivat tallentaa faksin myös sisäiseen muistiin ja sieltä USB-muistitikulle, joten fakseja voidaan tarkastella, arkistoida ja jakaa myös tulostamatta.

Canon ilmoittaa tulostus- ja kopiointinopeudet kansainvälisen ISO-standardin mukaisesti. Näin kuluttajien on helppo verrata eri mallien ominaisuuksia. Kaikilla kolmella mallilla voidaan tulostaa erittäin nopeasti: PIXMA MX870:n jatkuva tulostusnopeus (ESAT) on 9,4 mustavalko- tai 6,1 värimallisivua minuutissa, kun taas sekä PIXMA MX350 että PIXMA MX340 tulostavat 8,4 mustavalko- tai 4,8 värimallisivua minuutissa. Laitteissa on myös edistyksellinen pikakäynnistys, jonka ansiosta niitä voidaan käyttää lähes välittömästi virran kytkemisen jälkeen.

Helppokäyttöisyyttä

Kaikissa malleissa on uusi käyttöliittymä. Uudistuneessa käyttöpaneelissa painikkeet on ryhmitelty toimintojen mukaan ja sijoitettu selkeästi vasemmalta oikealle etenevään järjestykseen. PIXMA MX870- ja PIXMA MX350 -malleissa on lisäksi 6,2 cm:n TFT-näyttö, jossa kuvat ja valikot näkyvät selkeinä. Skannaus PDF-tiedostoiksi on entistä tehokkaampaa, ja niiden käsittely ja lähetys sähköpostitse on nopeaa ja helppoa. Automaattisen asiakirjojen korjaustoiminnon avulla saavutetaan myös entistä paremmat skannaustulokset.

PIXMA MX870:ssä on vakiona automaattinen kaksipuolinen tulostus. PIXMA MX350- ja PIXMA MX340 -malleilla voidaan tulostaa kaksipuolisia asiakirjoja manuaalisesti. PIXMA MX870:ssä on kaksi arkinsyöttölaitetta, mikä parantaa käytettävyyttä, sekä erikseen vaihdettavat värisäiliöt kustannustehokkaaseen tulostukseen.

Laaja ohjelmistopaketti

PIXMA MX870-, PIXMA MX350- ja PIXMA MX340 -monitoimilaitteiden mukana tulee ohjelmistopaketti, johon kuuluvat internetsivujen tulostusta helpottava Easy-WebPrint EX sekä asiakirjojen ja valokuvien skannaukseen ja muokkaukseen tarkoitettu MP Navigator EX.

Edistyksellistä tekniikkaa – studiolaatuiset tulosteet

Uudet PIXMA-monitoimilaitteet on suunniteltu ensisijaisesti koti- ja toimistokäyttöön, ja FINE-tekniikan ansiosta laitteet soveltuvat niin asiakirjojen kuin valokuvienkin tulostukseen. PIXMA MX350:n ja PIXMA MX340:n tulostustarkkuus on 4800 x 1200 dpi ja pisarakoko 2 pikolitraa. PIXMA MX870:n tarkkuus puolestaan on 9600 x 2400 dpi ja pisarakoko 1 pikolitra. Canonin ChromaLife 100+ -järjestelmän FINE-tekniikka, valokuvapaperit ja väriaineet yhdessä tuottavat kauniit ja kestävät valokuvat.

Uusilla monitoimilaitteilla voidaan myös tulostaa ilman tietokonetta. Suoratulostus on mahdollista PictBridge-, iPhone™- ja Bluetooth-yhteensopivista laitteista, minkä lisäksi PIXMA MX870- ja PIXMA MX350 -laitteilla voidaan tulostaa myös USB-muisteista ja muistikorteilta.

Uusien PIXMA-monitoimilaitteiden myynti alkaa Suomessa maaliskuussa 2010, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

- PIXMA MX870: 219 euroa
- PIXMA MX350: 139 euroa
- PIXMA MX340: 109 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi