no consumer

Canon esittelee uudet, aloittelevan kuvaajan PowerShotit [26.8.2008]

PowerShot A1000 IS Canon tuo markkinoille pienikokoiset ja laadukkaita kuvia tuottavat, 10 megapikselin PowerShot-kamerat - PowerShot A1000 IS:n, PowerShot A2000 IS:n ja täysin uuden PowerShot E1 -mallin, joka tuo mallistoon naisellista tyyliä. Kaikissa kolmessa uutuudessa on Easy-kuvaustila, jonka avulla aloittelevatkin kuvaajat saavat loistavia valokuvia.

PowerShot E1

Uusia värejä

Näiden mallien myötä värit tulevat kameroiden ulkokuoriin tarjolle entistä laajemmin. Sulavalinjaisen PowerShot A1000 IS:n värivaihtoehdot ovat sininen, ruskea ja hopea. Tyylikkään PowerShot A2000 IS:n värivaihtoehdot ovat metalli ja hopea. Kaarevaksi muotoiltua PowerShot E1:tä on saatavana valkoisena, vaaleanpunaisena ja sinisenä.

Huipputekniikat entistä kauniimpien kuvien taustalla

Kameroiden DIGIC III -kuvaprosessori mahdollistaa kasvojentunnistusautomatiikan, nopeat toiminnot ja tehokkaan kohinanpoiston. iSAPS-tekniikka analysoi kuvausnäkymän ja optimoi kameran asetukset ennen laukaisimen painallusta.  Automaattisen suuren ISO-herkkyyden valintatilassa aktivoituva liikkeentunnistustekniikka havaitsee kohteen liikkeen. Mahdollisia kuvien epätarkkuuksia ehkäistään optisella kuvanvakaimella. Näitä tekniikoita hyödyntäen kauniiden kuvien ottaminen on vaivatonta.

Uusien PowerShot-kameroiden ominaisuudet lyhyesti:
- 10 megapikseliä, optinen kuvanvakain
- 6x zoom-objektiivi (PowerShot A2000 IS) tai 4x zoom-objektiivi (PowerShot A1000 IS,  PowerShot E1)
- 17 kuvausohjelmaa ja ISO 3200 -tila
- Automaattinen punasilmäisyyden korjaus kuvauksen aikana ja toistotilassa
- Laajan katselukulman nestekidenäyttö: 3,0 tuumaa (PowerShot A2000 IS) tai 2,5 tuumaa (PowerShot A1000 IS, PowerShot E1)
- Todellisen kuva-alan näyttävä optinen etsin (PowerShot A1000 IS, PowerShot E1)
- Laadukkaat VGA-video-otokset 30 kuvan sekuntinopeudella
- Kaikki uutuuskamerat toimivat AA-akuilla/-paristoilla

Uusien PowerShot-kameroiden myynti alkaa Suomessa syyskuussa 2008, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:
- PowerShot A2000 IS: 239 euroa
- PowerShot A1000IS: 199 euroa