no consumer

Canon esittelee flash-muistilla varustetut LEGRIA FS –sarjan videokamerat [5.1.2009]

LEGRIA FS22 Canon esittelee erittäin pienikokoiset, tyylikkäät ja tehokkaat flash-muistille tallentavat normaalitarkkuuden videokamerat. Jokaisella malliston kameralla voi kuvata jatkuvalla kuvauksella jopa kolme ja puoli tuntia yhdellä akun latauksella. Videokamerat ovat osa uutta LEGRIA-tuoteperhettä ja nimeltään LEGRIA FS22, LEGRIA FS21, LEGRIA FS20 ja LEGRIA FS200.

LEGRIA_FS21_FS20_FS200

Videokamerauutuudet lyhyesti:
- Kooltaan erittäin kevyitä - paino
noin 230g
- Kahden flash-muistin videokameroilla tallennus sekä sisäiseen muistiin että
SD-/SDHC-muistikortille, perusmallilla tallennus vain SD-/SDHC-muistikortille
- Zoomausalue on joko 45x (LEGRIA FS22, LEGRIA FS21 ja LEGRIA FS20) tai 41x (LEGRIA FS200)
- Pikalataustoiminto takaa akun nopean latauksen, minkä ansiosta kuvaamaan pääsee tunniksi jo 20 minuutin latauksen jälkeen
- Mikrofonituloliitäntä ja kuulokeliitäntä äänen tallennukseen
- Yhteensopiva Canonin erillisen DW-100-DVD-polttimen kanssa

Flash-muistin edut

Uudet LEGRIA FS -sarjan videokamerat sopivat hyvin takin taskuun tai pieneen laukkuun. Pieni, kevyt ja kestävä flash-muisti tarjoaa nopean käynnistysajan ja nopean toiminnan. Lisäksi flash-muisti vaatii vain vähän virtaa ja tarjoaa pitkän kuvausajan. LEGRIA FS22 -videokamerassa on 32 Gt:n sisäinen muisti, jolla voidaan tallentaa elävää kuvaa yli 20 tuntia. LEGRIA FS21 -videokamerassa on 16 Gt:n sisäinen muisti, joka vastaa vähintään kymmenen tunnin kuvausaikaa ja LEGRIA FS20 -videokameran 8 Gt:n muistiin voi tallentaa yli viisi tuntia videomateriaalia. Lisäkapasiteettia tallennukseen saadaan muistikorteilla. Mallistossa on myös LEGRIA FS200, joka tallentaa ainoastaan SD-/SDHC-muistikortille.

Helposti videota

LEGRIA FS -sarjan videokameroissa uutta on VideoSnapshot-toiminto, jolla voi kuvata ilman tarvetta monimutkaiseen editointiin. Painamalla vain yhtä painiketta, tallentuu neljän sekunnin videoleike. Myöhemmin leikkeistä voi tehdä helposti kiehtovan video-otoksen luomalla niistä montaasin. Valmiin video-otoksen taustalle voi tallentaa musiikkia - kamerassa on valikoima vapaasti käytettävissä olevia kappaleita tai käyttäjä voi ladata kameraan omia suosikkejaan.

Uuden Pre REC -toiminnon avulla videokamera puskuroi jatkuvasti aineistoa, kun kameran nestekidenäyttö on auki. Kun käyttäjä painaa videokuvauspainiketta, videokamera tallentaa automaattisesti myös painikkeen painamista edeltävät kolme sekuntia. Näin tallentuu materiaalia odotettua enemmän.

Videota ja stillkuvia yhtä aikaa

Erillisten video- ja stillkuvausvaihtoehtojen lisäksi käyttäjä voi valita kaksoiskuvaustoiminnon. Siirryttäessä kaksoiskuvaukseen videokameran tärkeimmät toiminnot muuttuvat automaattisiksi ja stillkuvia voidaan ottaa milloin tahansa, jopa videokuvauksen aikana.

Uuden LEGRIA FS -malliston myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2009, ja niiden hintataso vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi