Canon esittelee uuden L-sarjan objektiivin [22.2.2007]

EF 16-35 mm F 2.8L II USM Canon esittelee ultralaajakulmaisen zoom-objektiivin, EF 16-35 mm F 2.8L II USM:n, jonka kiinteä, F 2.8, valovoima takaa erinomaiset tulokset hämärissä valaistusolosuhteissa ja terävyysalueen hallinnan koko zoomausalueella.

Uudistettu optiikka tuottaa paremman kontrastin ja erotuskyvyn. Objektiivissa on kolme asfääristä linssielementtiä, jotka takaavat reunatarkkuuden ja kontrastin koko zoomausalueella. Kaksi UD-linssielementtiä käytännössä eliminoi kromaattisen vääristymän, ja Super Spectra -linssipinnoite ehkäisee heijastumia ja haamukuvia.

Nopeasta automaattitarkennuksesta vastaa äänetön rengastyyppinen Ultrasonic Motor (USM), joka hyödyntää Canonin uusimpia tarkennusalgoritmeja. Jatkuva manuaalinen tarkennus on myös käytettävissä. Kuten kaikki L-sarjan objektiivit, EF 16-35 mm F 2.8L II USM on kosteus- ja pölysuojattu.

EF 16-35 mm F 2.8L II USM –objektiivin myynti alkaa Suomessa huhtikuussa 2007. Sen hinta vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi