Canon esittelee kierrätysmateriaaleista valmistetut laskimet [24.1.2008]

TS-1200TCG Canon tuo laskinvalikoimaansa uudet kierrätysmateriaaleista valmistetut mallit. Kolmen uuden laskinmallin muoviset etu- ja takakuoret on valmistettu kokonaan käytetyistä Canon-kopiokoneista kierrätetyistä materiaaleista. Myös pakkaukset ja käyttöohjeet on valmistettu kierrätyspaperista. Laskimissa on kaksi virtalähdettä eli valokenno ja vaihdettava paristo, ja ne täyttävät ISO 14001 -ympäristöjärjestelmäsertifioinnin kriteerit. Näiden uusien laskinmallien takuuaika on 3 vuotta.

Uudet laskimet lyhyesti:
- LS-8TCG-taskulaskin, jossa on 8 numeron nestekidenäyttö sekä verolaskenta- ja valuutanmuuntotoiminnot
- HS-1200TCG-pöytälaskin, jossa on taitettu 12 numeron nestekidenäyttö sekä verolaskenta- ja valuutanmuuntotoiminnot
- TS-1200TCG-pöytälaskin, jossa on säädettävä 12 numeron nestekidenäyttö sekä verolaskenta- ja valuutanmuuntotoiminnot

Nämä kierrätysmateriaaleista valmistetut laskimet ovat Canonin Factor 2 -ohjelman ympäristöaloitteita, jonka tavoitteena on koko yrityksen ympäristötehokkuuden kaksinkertaistaminen vuoden 2000 tasoon verrattuna. Käytännössä se tarkoittaa, että vuoteen 2010 mennessä Canon pyrkii vähentämään CO2-päästöjä 50 % vuoden 2000 tasosta.

Uusien laskimien myynti alkaa Suomessa helmikuussa 2008, ja niiden suositusvähittäishinnat ovat seuraavat:

LS-8TCG: 5 euroa
HS-1200TCG: 16 euroa
TS-1200TCG: 20 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi