Canon esittelee kaksi kierrätysmateriaaleista valmistettua laskinta [18.2.2009]

Canonin ympäristöohjelman avainalueita ovat energian ja uusiutumattomien luonnonvarojen säästö sekä haitallisten kemikaalien käytön minimointi. Osana tätä ympäristöohjelmaa Canon esittelee nyt kaksi uutta kierrätysmateriaaleista valmistettua laskinta: LS-120TSG:n ja F-502G:n.

Uusien laskimien kuoriosat on valmistettu 100-prosenttisesti Canonin kierrätetystä kopiokonemuovista. Käyttämällä Canonin kopiokoneista saatua kierrätysmateriaalia varmistetaan laatu, kestävyys ja ympäristönäkökulma. Molemmissa malleissa on vaihdettavat paristot ja automaattinen virrankatkaisutoiminto, joka pidentää laskimen elinikää ja vähentää syntyvää jätettä. LS-120TSG käyttää lisäksi aurinkoenergiaa, mikä vähentää energiankulutusta entisestään.

Uusi LS-120TSG-laskin laajentaa Canonin pöytälaskinvalikoimaa. Kustannus-, myynti- ja katelaskutoimintojen sekä verolaskutoiminnon avulla voidaan suorittaa monipuolista laskentaa. F-502G on puolestaan vihreän laskinmalliston ensimmäinen funktiolaskin, ja sen hyödylliset matemaattiset ja tieteelliset toiminnot soveltuvat erityisesti opiskelukäyttöön.

Uusien laskimien myynti alkaa Suomessa touko-kesäkuussa 2009 ja niiden hinnat vahvistetaan myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi