no consumer

Canon esittelee helppokäyttöiset ja monipuoliset harrastajakamerat [18.1.2007]

PowerShot A550 Canon tuo markkinoille PowerShot-uutuudet, PowerShot A550:n ja PowerShot A460:n, jotka ovat pienikokoisia, kevyitä ja laadukkaita.

Uusien PowerShot A –kameroiden ominaisuudet lyhyesti:
- 7,1 megapikselin CCD-kenno (A550), 5,0 megapikselin CCD-kenno (A460)
- 4x zoom-objektiivi
- DIGIC II -prosessori, sisäänrakennettu iSAPS-kuvausavustaja sekä älykäs AiAF-tarkennusjärjestelmä
- 2,0 tuuman nestekidenäyttö ja toistopainike (vain A550)
- Uudenlainen valintakiekko (vain A550)

Kameroiden ohjaimet ja painikkeet ovat loogiset ja helppokäyttöiset. Virtalähteenä käytetään AA-akkuja tai paristoja. Kummankin uutuuskameran kuvausohjelmat kattavat useimmat eteen tulevat tilanteet, mutta PowerShot A550:ssä kuvaamista on helpotettu siirtämällä erikoiskuvausohjelmat – kuten yö-, lapsi- ja lemmikkikuvaus – valikkojärjestelmästä valintakiekkoon. Värimuunnoksilla kuviin voidaan lisätä tehosteita suoraan kamerassa.

Uusissa PowerShot-kameroissa on videokuvausohjelma, jolla voidaan tallentaa jopa 60 minuuttia tai 1 Gt VGA-video-otoksia. AV-lähtöliitännän avulla videokuvaa ja digikuvia voidaan katsoa televisiossa. Molemmissa kameroissa on myös PictBridge-tuki. Tulosta/siirrä-painikkeen ansiosta tulostaminen ja tiedostojen lataaminen Windows- tai Mac-käyttöjärjestelmiin on vaivatonta.

Uusien PowerShot-kameroiden myynti alkaa Suomessa helmikuussa 2007. Niiden hinnat ovat seuraavat:

PowerShot A550: 229 euroa
PowerShot A460: 169 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi