Canon esittelee 5,3 megapikselin DVD-videokameran [6.1.2007]

DC50 Canon tuo markkinoille pienikokoisen DVD-levylle tallentavan 5,39 megapikselin CCD-kennolla varustetun DC50-videokameran. Kaksikerroslevyjen (DVD-R DL) yhteensopivuus lisää tallennuskapasiteettia, joten yhdelle levylle voidaan tallentaa jopa 108 minuuttia. Tässä videokamerauutuudessa on 10x zoom-objektiivi, DIGIC DV II -kuvaprosessori ja optinen Super Range –kuvanvakain, joka korjaa kameran tärähtelyä tehokkaasti. Helppokäyttöinen valikkorakenne ja pikakäynnistystoiminto mahdollistavat laitteen hallinnan yhdellä kädellä. Videokamerassa on erittäin vähäinen virrankulutus, jonka ansiosta tallennusaika on entistä pidempi.

Laite tallentaa aitoa laajakuvaa (kuvasuhde 16:9). Laajakuva toistuu otosten tallennuksen ja toiston aikana sekä 2,7 tuuman nestekidenäytön että 0,27 tuuman elektronisen etsimen kautta. Videokameran resoluutio mahdollistaa myös laadukkaiden digitaalisten still-kuvien ottamisen. Kuvat tallennetaan joko MiniSD- tai MiniSDHC-muistikortille. Erillisiä kuvapolkuja käyttävän prosessoinnin ansiosta valokuvia ja video-otoksia voidaan tallentaa yhtä aikaa vaihtamatta kuvaustapaa tai keskeyttämättä kuvaamista.

Canon esittelee samanaikaisesti suoraan DVD-levylle tallentavien videokameroidensa valikoimaan kolme uutta, peruskäyttöön tarkoitettua mallia. Uudet mallit ovat laajakuvatallennukseen valmiit DC230, DC220 ja DC210. Videokamerat tallentavat elävää kuvaa aidolla 16:9-laajakuvasuhteella. Lisäksi kaikissa kolmessa videokamerassa on myös kuvasuhteen 4:3 tallennustila. Käyttö onnistuu helposti yhdellä kädellä. Kameroissa on 35x optinen zoom ja DIGIC DV II -prosessori. 35x optisen zoomin ansiosta kaukaisistakin kohteista saadaan lähikuvia kuvanlaadusta tinkimättä. Käytettävissä on myös 1 000x digitaalinen zoom. Myös näissä malleissa on kaksikerroslevyjen (DVD-R DL) tuki.

Uudet DVD-videokamerat tulevat Suomessa myyntiin maaliskuussa. Niiden hinnat ovat seuraavat:

DC50 - noin 840 euroa
DC230 - noin 550 euroa
DC220 - noin 500 euroa
DC210 - noin 450 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi