no consumer

Canonilta kaksi tyylikästä ja kompaktia 1,3 megapikselin digivideokameraa

Uusissa Canon MVX460- ja MVX450 -videokameroissa yhdistyy rohkea muotoilu valovoimaiseen ja laadukkaaseen objektiiviin. Nämä videokamerat tarjoavat monipuoliset toiminnot vaativallekin käyttäjälle.

MVX460

Malleissa on DIGIC DV –prosessori, joka tallentaa video-otokset ja stillkuvat erillisiä kuvankäsittelypolkuja käyttäen. Värit toistuvat luonnollisina riippumatta siitä katsotaanko liikkuvaa kuvaa televisiosta vai tulostetaanko valokuvia muistikortilta. 1,3 megapikselin CCD-kennon tarkkuus takaa hyvän kuvanlaadun.

Elektronisella kuvanvakaimella varustetun, tehokkaan 20x optisen zoomin nopeutta voidaan säätää. Laajakuvatallennuksen (16:9) ja perinteisen kuvaformaatin (4:3) välillä voidaan siirtyä yhdellä painikkeen painalluksella. Suuren 2,7 tuuman värinestekidenäytön ansiosta video-otoksia on mahdollista katsella täsmälleen samanlaisina kuin ne näkyvät television näytössä.

Tehokkaat stillkuvausominaisuudet tarjoavat mm. 9-pisteen AiAF-tarkennuksen ja erikoisaiheohjelmat. Videokameroissa on SD-muistikortille tallennettavia stillkuvia varten tulosta/siirrä-painike. Niinpä kuvia voidaan tulostaa suoraan videokamerasta PictBridge-yhteensopivalla tulostimella tai ladata tietokoneelle yhdellä painalluksella. Helppokäyttöisyyden mahdollistaa kameran valikkojärjestelmä, jossa liikutaan kätevän nelisuuntaisen ohjauspainikkeen avulla. Lisäksi kumpaakin mallia voidaan ohjata kauko-ohjaimella.

MVX460:ssä on AV-tuloliitäntä analogi/digitaalimuunnosta varten ja DV-tulo, jota voidaan käyttää tietokoneelle editointia varten siirrettyjen video-otosten tallentamiseen takaisin videokamerassa olevalle nauhalle. MVX460:n mukana toimitetaan 0,75x laajakulmalisäke.

Kummankin videokameran hankkija voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

Nämä uudet mallit tulevat Suomessa myyntiin helmikuussa ja niiden arvioidut katuhinnat ovat seuraavat:

- MVX450, noin 620 euroa
- MVX460, noin 680 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi