no consumer

Canon-mallistoon DVD-videokamera, jossa täydet stillkuva- sekä PictBridge-suoratulostusominaisuudet

Canon tuo markkinoille kompaktin ja tyylikkään DVD-videokameran DC40:n. Kamerassa on 4 megapikselin CCD-kenno ja se on todellinen yhdistelmälaite video- ja stillkuvaukseen. Laite tallentaa videokuvaa aidolla laajakuvasuhteella suoraan DVD-levylle (-R/-RW) ja siinä on laajakuvanäyttö.

DC40

Kuvatut tallenteet sopivat hyvin katseltaviksi uusimmilla laajakuvatelevisioilla. Tarkalla, laajakuvan muotoisella värinestekidenäytöllä ja 0,3 tuuman värietsimellä kuvauskohteen näkee aidossa laajakuvamuodossa – juuri sellaisena kuin se tallentuu DVD-levylle. Tavallisella televisiolla toistoa varten käytettävissä on 4:3-kuvaus, joka on helppo valita yhdellä painikkeen painalluksella.

DIGIC DV -kuvaprosessori mahdollistaa video- ja stillkuvien erillisen käsittelyn ja tallennuksen pienikokoiselle Mini SD -kortille ja takaa onnistuneen värientoiston sekä videolle että stillkuville. Monipuoliset digitaalivalokuvauksen toiminnot, kuten erillinen salama stillkuville, 10x optinen zoom ja yhden painalluksen suoratulostusmahdollisuus, tekevät videokamerasta tehokkaan ja monikäyttöisen digikuvaajan työkalun.

Käsivarainen kuvaus on vaivatonta, sillä videokameran rungon muotoilu perustuu yhteen lieriömäiseen runkoon: ergonomisesti muotoillun kameran jatkuvat toistuvat kaaret sopivat käteen. Säätimet on sijoitettu valintakiekon lähelle loogisiin ja helppoihin paikkoihin. DC40:n fyysiset mitat ovat vain 60 x 87 x 126 mm.

Uuden videokameran ostaja voi halutessaan rekisteröityä CANON iMAGE GATEWAY -palveluun, joka tarjoaa 100 megatavua maksutonta Internet-tilaa omien MPEG-videoleikkeiden ja digitaalisten stillkuvien jakamiseen.

Tämä uusi malli tulee Suomessa myyntiin huhtikuussa ja sen hintaluokka on noin 1300 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi