Canon PowerShot G7 X tarjoaa tehokkuutta taskukoossa [15.9.2014]

Canon julkaisee tänään toistaiseksi tehokkaimman taskukokoisen kompaktikameransa: PowerShot G7 X -mallissa yhdistyvät tinkimätön suorituskyky, ammattitasoiset säädöt ja nopea toiminta. Kamerassa on suurikokoinen 1,0 tuuman taustavalaistu 20,2 megapikselin CMOS-kenno, joka mahdollistaa järjestelmäkameratasoisen luovan kuvauksen kaikenlaisissa tilanteissa. Objektiivin valovoima on f/1,8–2,8 ja zoomauskerroin 4,2x.

PowerShot G7 X.jpg

Erinomainen kuvanlaatu kaikissa tilanteissa
PowerShot G7 X -kameran valovoimainen (f/1,8–2,8) 24 mm:n ultralaajakulmaobjektiivi, jossa on 9-lamellinen himmenninaukko, mahdollistaa kauniin taustanpehmennyksen ja kapean terävyysalueen.  PowerShot G7 X ja sen 1,0 tuuman kenno takaavat erinomaiset hämäräkuvausominaisuudet, eloisat ja todenmukaiset värit sekä vähäisen kohinan jopa ISO-herkkyydellä 12 800. DIGIC 6, joka on Canonin tehokkain ja nopein prosessori, käsittelee luotettavasti myös nopeat tilanteet.

Ammattitasoisia mukautettavia säätöjä
PowerShot G7 X tarjoaa Canonin digitaalisiin järjestelmäkameroihin verrattavissa olevan valokuvauskokemuksen. Ohikiitävät tilanteet tallentuvat luotettavasti, sillä kamera lukkiutuu kohteeseen tarkasti ja nopeasti. Todella nopea automaattitarkennus sisältää 31 tarkennuspistettä, jotka kattavat lähes koko kuva-alan. Jatkuvan kuvauksen nopeus on 6,5 kuvaa sekunnissa jopa noin 700 kuvan ajan.

Mukautettava objektiivin säätörengas helpottaa kuvaamista, sillä sen avulla aukko, valotusaika ja muut tärkeät kuvausasetukset ovat nopeasti valittavissa. Suuren kääntyvän kosketusnäytön avulla kuvan rajaaminen ja kameran asetusten käyttö käy helposti ja nopeasti. Kosketustarkennuksen avulla tarkennuskohta voidaan valita näytöltä, mikä helpottaa luovaa kuvaamista esimerkiksi matalasta kuvakulmasta ja lähikuvauksessa. Täysien käsisäätöjen ansiosta kameran kaikki asetukset voidaan tehdä manuaalisesti. Lisäksi RAW-kuvia voidaan ottaa monikuvasuhdekuvauksella, mikä lisää rajausmahdollisuuksia.

Laadukasta videokuvaa ja luovia mahdollisuuksia
Videokuvaustaitoja voi kehittää säätämällä käsin esimerkiksi aukkoa, valotusaikaa ja ISO-herkkyyttä. Videoita voi tallentaa Full HD 60p -laadulla, ja edistyksellinen kohinanpoistotekniikka huolehtii siitä, että tunnelma tallentuu hyvälaatuisena myös heikossa valaistuksessa. Tilanteeseen mukautuva 5-suuntainen älykäs kuvanvakain pitää otoksen vakaana, vaikka kuvaaminen tapahtuisi liikkuvan auton ikkunasta tai kadulla käveltäessä.

Luovien kuvaustilojen ansiosta PowerShot G7 X -kameralla voi muun muassa tallentaa tuikkivan tähtitaivaan todenmukaisena. Käsivaralta tapahtuva laajan dynaamisen alueen (HDR) kuvaus huolehtii siitä, että kuvaaminen on vaivatonta myös haastavissa valaistusoloissa.

Kuvat suoraan kamerasta sosiaaliseen mediaan tai pilvipalveluihin
Kameran yhteysvaihtoehtoja ovat mm. Wi-Fi ja NFC. Suosikkikuvat voidaan jakaa sosiaaliseen mediaan suoraan kamerasta. Kuvat voi myös siirtää pilveen, jossa on apuna irista, Canonin kuvanhallintapalvelu. NFC-yhteydellä on helppo tehdä PowerShot G7 X -kamerasta ja älypuhelimesta pari ja sen jälkeen merkitä kuviin paikkatiedot, jakaa kuvia laitteiden välillä ja etähallita kameraa.

PowerShot G7 X -kameran tärkeimmät ominaisuudet:

• Erittäin laadukas ja monipuolisilla säädöillä varustettu taskukamera
  • Ohikiitävien tilanteiden kuvaaminen
  • Videokuvaus käsisäädöillä
  • Useita luovia kuvausohjelmia
  • Pilviyhteys ja helppo kuvien jakaminen

PowerShot G7 X on saatavilla marraskuussa. Svh 799 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Harri Siikala, etunimi.sukunimi@canon.fi

PowerShot G7 X -kuvia