Syvemmälle, tarkemmin, luovemmin: Canon PowerShot D30 ja PowerShot S200 vaativiin kuvaustilanteisiin [12.2.2014]

Canon PowerShot-mallistoon tulee tänään kaksi uutuutta: lujatekoinen, vesitiivis PowerShot D30 ja suositun PowerShot S-sarjan uusin tulokas PowerShot S200. PowerShot D30 -kameralla voi kuvata vedenpinnan alla 25 metrin¹ syvyydessä. Kuvanlaatu on erinomainen ja väreistä tulee todenmukaiset heikossakin valaistuksessa. Pienikokoinen PowerShot S200puolestaan jatkaa S -sarjan perinnettä tarjoamalla erinomaisen kuvanlaadun, helpot käsisäädöt ja modernin muotoilun sekä paljon luovia ominaisuuksia.

Canon-kuvanlaatu ei jätä toivomisen varaa
Molemmissa kameroissa on Canonin HS System -järjestelmä, jonka herkän kennon ja DIGIC-prosessorin muodostama yhdistelmä tarjoaa erinomaisen suorituskyvyn myös heikossa valaistuksessa kuvattaessa. PowerShot D30 -kamerassa on 12,1 megapikselin CMOS-kenno ja 28 mm:n laajakulmainen 5x zoom-objektiivi. PowerShot S200 -kamerassa on ultralaajakulmaobjektiivi, jonka valovoima on f/2,0. Yhdessä herkän 10,1 megapikselin CCD-kennon kanssa objektiivi mahdollistaa luovan kuvaamisen haastavissakin olosuhteissa.

Molemmissa kameroissa on optinen kuvanvakain, joka varmistaa terävät ja tarkat kuvat. Älykäs kuvanvakaintekniikka ottaa automaattisesti käyttöön tilanteeseen parhaiten sopivan kuvanvakaintilan.

Valmiina seikkailuun: PowerShot D30
Lujatekoinen PowerShot D30 -kamera mahdollistaa kuvaamisen syvemmissä vesissä kuin yksikään toinen kompaktikamera²: kameralla voi kuvata jopa 25 metrin syvyydessä. Lisäksi kamera kestää pudotuksen jopa 2,0 metristä ja pakkasta -10 °C:n lämpötilaan asti. Kamera on myös pölytiivis. Näiden ominaisuuksien ansiosta kamera on kuin kotonaan talviharrastuksissa, kalliokiipeilyssä ja sukellettaessa. Ohut ja kevyt runko on myös hyvin kulutusta kestävä.

Monikäyttöinen PowerShot D30 tallentaa vedenalaisen näkymän hämmästyttävän todenmukaisena. Kamerassa on sekä vedenalainen kuvaustila että mukautettu valkotasapainotoiminto, joilla asetukset ovat nopeasti säädettävissä värien todenmukaista tallennusta varten.

Sekä PowerShot D30- että PowerShot S200 -kamerassa on erillinen videotallennuspainike. Lisäksi videokuvauksessa käytettävissä oleva älykäs kuvanvakain mahdollistaa tarkat ja vakaat videot.

Luovat säädöt sormien ulottuvilla
Kameroiden Smart Auto tunnistaa 32 erilaista näkymää ja valitsee tilanteeseen parhaiten sopivat asetukset. ISO-herkkyyttä voi säätää objektiivin säätörenkaalla.

Nopeassakin toiminnan tiimellyksessä näkymä on helppo rajata kameran näytön avulla. PowerShot D30 -kamerassa on kirkas ja selkeä näyttö, jonka avulla kuvia voidaan ottaa ja tarkastella kirkkaassakin auringonpaisteessa. PowerShot S200 -kameran näytössä on karkaistu lasikerros, joka parantaa kestävyyttä ja näkyvyyttä valokuvia ja videoita kuvattaessa ja tarkasteltaessa.

Tarinoiden seuraamiseen ja jakamiseen
PowerShot S200 -kamerassa on Wi-Fi-yhteys, jonka avulla otoksia voi jakaa sosiaaliseen mediaan ja varmuuskopioida pilvipalveluihin.

Videon tai valokuvan kuvauspaikan voi molemmissa kameroissa merkitä GPS:n avulla. PowerShot D30 -kamerassa on oma GPS-yksikkö. PowerShot S200 merkitsee sijainnit GPS:n avulla älypuhelimen välityksellä. Sen jälkeen kuvauspaikkoja on helppo tarkastella kameran mukana toimitetulla Map Utility -ohjelmalla ja Google Earth -palvelulla. PowerShot D30 -kameran vähän virtaa kuluttava GPS-lokitoiminto merkitsee kuvaajan reitin kuvauspaikkojen karttuessa.

PowerShot D30 -kameran tärkeimmät ominaisuudet:

• Lujatekoinen kompaktikamera
• Vesitiivis 25 metrin syvyyteen
• 12,1 megapikselin HS System -järjestelmä, vedenalaiset toiminnot
• 28 mm:n laajakulmaobjektiivi, 5x optinen zoom, älykäs kuvanvakain
• GPS-yksikkö
• 7,5 cm:n (3,0 tuuman) LCD-näyttö, jossa on päivätila
• Full HD -videot
• Smart Auto (32 näkymää)
• Videokooste, hidastusvideokuvaus

PowerShot S200 -kameran tärkeimmät ominaisuudet:

• Valovoimainen (f/2) objektiivi, HS System -järjestelmä, DIGIC 5 -prosessori
• 24 mm:n ultralaajakulma, 5x zoom, älykäs kuvanvakain
• Laadukkaat 10,1 megapikselin kuvat
• Objektiivin säätörengas ja käsisäädöt
• Jakaminen Wi-Fi-yhteyden kautta
• 7,5 cm:n (3,0 tuuman) PureColor II G -nestekidenäyttö
• Smart Auto -tila ja HD-videokuvaus
• Kuvaus näytössä ja luovat suotimet

PowerShot D30 tulee myyntiin huhtikuussa. Svh 339 euroa.
PowerShot S200 tulee myyntiin toukokuussa. Svh 319 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

¹Tilanne tammikuussa 2014

²Tilanne tammikuussa 2014 / ilman lisävarusteita