Canon EOS M -kameralle uusi zoom-teleobjektiivi EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM [17.6.2014]

Canon tuo markkinoille ensimmäisen EF-M-zoom-teleobjektiivin, EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM. Uusi objektiivi on suunniteltu Canonin peilittömälle EOS M -järjestelmäkameralle. Objektiivissa on edistyksellinen STM-moottori ja 3,5 aukkoarvoa kompensoiva optinen kuvanvakain, ja sen monipuolinen 55–200 mm:n polttovälialue tuo kohteet lähelle.

EF-M 55-200mm f4.5-6.3 IS STM.jpg

Kuin kuvaisit läheltä
Nyt julkaistava uutuus on EF-M-malliston neljäs objektiivi. Yhdessä valikoiman mallit mahdollistavat kuvaamisen 11–200 mm:n polttoväleillä. Uusi objektiivi on erinomainen lisä kaikkien EOS M  kuvaajien kalustoon. Se sopii monenlaisiin käyttötarkoituksiin muotokuvauksesta luontokuvaukseen.

Huippuluokan optiikkaa ja upeita kuvia
EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM -objektiivissa on tehokas optinen kuvanvakain ja STM-tekniikka, jotka tuottavat uskomattoman tarkat yksityiskohdat niin valokuviin kuin videoihinkin. Etenkin videokuvauksessa STM-tekniikka takaa tarkennuksen pehmeän siirtymisen kohteesta toiseen. Tarkennus on lähes äänetön, joten videokuvaajat voivat tallentaa otoksiinsa luonnollisia ääniraitoja. Tehokas, 3,5 aukkoarvoa kompensoiva kuvanvakain vähentää kameran tärähtelyn vaikutuksia, joten valokuvista tulee teräviä myös pitkää polttoväliä käytettäessä ja toimintavideoista tulee vakaita.

Pienikokoisessa ja kevyessä EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM  objektiivissa on muiden EF-M-mallien tavoin laadukas metallinen kuori. UD-elementti tuottaa erinomaisen kuvanlaadun kaikilla polttoväleillä. Pyörimättömän etuelementin ansiosta suodattimien vaikutus ei vaihtele, ja aina käytettävissä olevan käsitarkennusrenkaan ansiosta tarkennusta on helppo säätää kuvauksen aikana.

EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM -objektiivin tärkeimmät ominaisuudet

• EOS-M-kameralla pääsee lähemmäksi kohteita
  • Kuvanvakain pitää kuvat terävinä
  • Pienikokoinen objektiivi kulkee kätevästi mukana
  • STM-tekniikka mahdollistaa pehmeän ja lähes äänettömän tarkennuksen
  • Käsitarkennusrenkaalla tarkennuksen säätäminen on nopeaa
  • Kuvista tulee laadukkaita, yksityiskohdista teräviä ja väreistä kylläisiä

EF-M 55–200 mm f/4,5–6,3 IS STM tulee myyntiin heinäkuussa. Svh on 369 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM -kuvia
EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM - tekniset tiedot [PDF, 70 KB]