no consumer

Canon EOS 5D –kameroita jo 10 vuotta! [28.5.]

Canon EOS 5D -kameroiden 10-vuotisjuhlia vietetään tänään. Vuonna 2005 julkaistu EOS 5D oli ensimmäinen harrastajatason digitaalinen järjestelmäkamera, jossa oli täysikokoinen CMOS-kenno (35,8 x 23,9 mm). Kameran kuvanlaatu ja luovat kuvausmahdollisuudet olivat jotain aivan uutta; vastaavaa oli aiemmin saatu aikaan vain 35 mm:n kennolla varustetuilla ammattitason järjestelmäkameroilla.

EOS 5D Mark III.jpeg
5D Anniversary Logo.jpeg
EOS 5DS.jpeg
EOS 5D Mark III: laadukkaita stillkuvia ja videoita

EOS 5DS: kumouksellinen resoluutio

Marraskuussa 2008 Canon lisäsi sarjaan seuraavan sukupolven mallin:
EOS 5D Mark II näytti tietä videokuvaukselle. Kamera mullisti Full HD -videokuvauksen ja myötävaikutti siihen, että digitaalisia järjestelmäkameroita alettiin laajalti käyttää videokuvauksessa. EOS 5D Mark II sai vahvan jalansijan elokuva- ja videotuotantoteollisuudessa isokokoisen kennon mahdollistamien ominaisuuksiensa ansiosta. Kamera tuotti poikkeuksellisen hyvän kuvanlaadun ja mahdollisti terävyysalueen monipuolisen säätämisen. Elokuvaajat hyödynsivät mielellään Canonin laajaa EF-objektiivien valikoimaa, johon kuului siihen aikaan 64 mallia¹. Objektiivit laajensivat kuvausmahdollisuuksia entisestään.

Maaliskuussa 2012 Canon toi markkinoille EOS 5D Mark III -mallin, joka sisälsi merkittäviä parannuksia still- ja videokuvaukseen. Automaattitarkennuksen tarkkuutta oli parannettu ja jatkuvan kuvauksen nopeutta kasvatettu. Julkaisustaan lähtien EOS 5D Mark III on kerännyt paljon arvostusta. Kamera on yksi Canon-järjestelmäkameroiden huippumalleista.

Helmikuussa 2015 julkaistut EOS 5DS ja EOS 5DS R ovat erittäin korkean resoluution tuottavia digitaalisia järjestelmäkameroita, joissa on täysikokoinen kenno. Kamerauutuudet ylittävät 35 mm:n kennojen rajat tarjoamalla 50,6 megapikseliä, joka on suurin koskaan täysikokoisella kennolla saavutettu pikselimäärä.

Canon on luonut vakuuttavan malliston valmistamalla digitaalisten EOS-kameroiden kaikki tärkeimmät osat omana tuotantona. Sarjan kaikki kamerat, EOS 5D -mallit mukaan lukien, takaavat erinomaisen kuvanlaadun – tämän varmistaa kameroissa käytetty innovatiivinen teknologia. Digitaaliset EOS-järjestelmäkamerat ovat saaneet kiitosta sekä ammattilaisilta että valokuvauksen harrastajilta kaikkialla maailmassa. Canon jatkaa tuotesarjan kehittämistä täyttääkseen valokuvaajien vaihtelevat tarpeet jatkossakin.

¹ Huhtikuussa 2008

Yritystiedotteet