Canon HJ24ex7.5B on huippuoptiikkaa sisältävä kevyt objektiivi HD TV -tuotantoon [18.2.2015]

Canon julkaisee tänään uuden HD-tasoisen broadcast-objektiivin. HJ24ex7.5B-objektiivin suunnittelussa on hyödynnetty asiakkailta saatua palautetta ja sen uusia ominaisuuksia ovat muun muassa entistä laajempi polttovälialue, parempi kuvanlaatu ja helpompi käsittely. Monikäyttöinen HJ24ex7.5B on erinomainen valinta monenlaisiin TV-tuotantoihin, mukaan lukien studiot, reaaliaikainen tuotanto ja uutiskuvaus. Objektiivi on kevyt ja siinä on laadukas, tällä hetkellä luokkansa laajin¹ 24x zoom ja 7,5–180 mm:n laajakulma.

Image_HJ24ex7.5B

Erinomainen optinen suorituskyky sekä läheltä että kaukaa kuvattaessa
HJ24ex7.5B on tarkoitettu erityisesti TV-tuotantoon. Sen optinen rakenne ja 24 mm:n zoom antavat tuotantoyhtiöille ja tuottajille uusia mahdollisuuksia kuvata entistä lähempää tai kauempaa sekä järjestetyllä kuvauspaikalla että spontaanissa tilanteessa. Objektiivin 7,5–180 mm:n polttovälialue poistaa muiden objektiivien käyttötarpeen, sillä objektiivi voidaan muuttaa nopeasti kaukokuvaukseen, toimintakuvaukseen ja lähikuvaukseen sopivaksi. Lisäksi HJ24ex7.5B:n päivitetty optiikka tuottaa entistä terävämmän ja tarkemman kuvan koko zoomausalueella HD-tuotannon vaatimalla korkealla laadulla.

Helposti mukana kulkeva ammattiobjektiivi
Ergonomisen muotoilun ja päivitetyn optisen rakenteen ansiosta kuvaaminen liikkeellä oltaessa on nopeaa ja miellyttävää. Objektiivi painaa vain 1,78 kg, joten kuvaajat voivat liikkua kuvauspaikalla vapaasti kohteita seuraten. Objektiivi on edeltäjäänsä kevyempi ja paremmin tasapainotettu. Optisen rakenteen ja rungon optimoinnin ansiosta painopiste on voitu sijoittaa uudelleen. Lisäksi objektiivia on helppo käsitellä myös kameran ollessa olkapäällä, sillä asetukset ovat niin helposti käytettävissä, ettei kuvaajan tarvitse siirtää katsettaan etsimestä.

HJ24ex7.5B-objektiivissa on sama digitaalinen käyttöyksikkö kuin uusissa HD High-end ENG -objektiiveissa, joten käyttäjät voivat valita toistettavat zoomausasennot ja -nopeudet sekä haluamansa tarkennuksen ja aukon asetukset. Digitaaliseen käyttöyksikköön sisäänrakennettu absoluuttinen enkooderi mahdollistaa nopean kuvaamisen ilman alkuvalmisteluja. Tästä on hyötyä etenkin uutis- ja urheilukuvauksessa. Absoluuttinen enkooderi soveltuu myös virtuaalisovelluksiin, ja lisäksi se vähentää objektiivin virrankulutusta, joten sillä voidaan kuvata pidempään. Enkooderin avulla objektiivi myös tunnistaa automaattisesti asentonsa, joten kameroissa oleva kromaattisten poikkeamien korjaus toimii välittömästi.

HJ24ex7.5B tulee myyntiin toukokuussa 2015.

¹ Tilanne 18.2.2015.

HJ24ex7.5B -kuvia