Canon valmistanut jo 110 miljoonaa EF-objektiivia [8.7.2015]

Canon on saavuttanut uuden virstanpylvään: Yritys on valmistanut 110 miljoonaa EF-sarjan objektiivia¹.

110 million EF logo.jpeg110 miljoonan EF-objektiivin juhlalogo EF 11-24mm f4L USM.jpegEF 11–24 mm f/4L USM

EF-objektiivisarjan tuotanto alkoi vuonna 1987 Utsunomiyan tehtaalla, ja samalla esiteltiin myös EOS-kamerajärjestelmä. Siitä lähtien Canon EOS-tuotteiden ja objektiivien kysyntä on kasvanut maailmanlaajuisesti. Nykyään tuotteita valmistetaan neljässä tehtaassa.

Canon on jatkuvasti toiminut alan teknisenä edelläkävijänä. Yritys on tuonut ensimmäisenä markkinoille² ultraäänimoottorilla (USM) toimivan objektiivin, kuvanvakaintekniikan (IS), monikerroksisen diffraktiivisen linssielementin (DO) ja heijastuksia vähentävän SWC-pinnoitteen.

Helmikuussa 2015 julkaistiin EF-objektiivi EF 11–24 mm f/4L USM, jonka 11 mm:n polttoväli tuottaa maailman laajimman kuvakulman³.  Uudessa optisessa rakenteessa on kolme asfääristä linssiä, jotka maksimoivat kuvanlaadun ja minimoivat vääristymät.

EF-objektiivien sarjassa on tällä hetkellä 71 mallia, mukaan lukien EF Cinema -elokuvaobjektiivit. Canon tekee jatkuvaa kuvantamistekniikan kehitystyötä, jonka kulmakivenä toimii yrityksen vankka asiantuntemus suunnittelun alalla. Samalla Canon pyrkii monipuolistamaan valokuvauksen ja videokuvauksen ympärillä vallitsevaa kulttuuria. Canonin valikoima vastaa monenlaisten kuvaajien tarpeisiin aloittavista kuvaajista edistyneisiin harrastajiin ja ammattilaisiin.

¹ 22.6.2015
² Järjestelmäkameroiden ja peilittömien järjestelmäkameroiden vaihdettavissa objektiiveissa.
³ Tilanne 8.7.2015 Canonin tutkimuksen mukaan. Pois lukien kalansilmäobjektiivit.

EF 11-24mm f/4L USM kuvia
Yritystiedotteet