Siellä missä tapahtuu: ammattimaista dokumentaatiota LEGRIA mini X -kameralla [6.1.2014]

Uusi LEGRIA mini X -videokamera tallentaa laadukkaita teräväpiirtovideoita ammattitasoisella äänellä. LEGRIA mini X sopii muun muassa paikan päällä tapahtuvaan raportointiin, dokumenttikuvaukseen sekä live-konserttien ja teatteriesitysten taltiointiin – videot voi jakaa langattomasti vaikkapa yhteisöpalveluihin saman tien.

LEGRIA mini X.jpg LEGRIA mini X (2).jpg

Laadukasta kuvaa ja ääntä
Uuden stereomikrofonin ansiosta LEGRIA mini X tuottaa erinomaisen äänenlaadun. Mikrofonin kaksikerroksinen verkko- ja sienirakenne vähentää taustamelua ja staattista kohinaa, joten kamera soveltuu esimerkiksi haastattelujen tallennukseen. Myös dynaaminen alue on laaja.

Kamerassa on lineaarinen PCM-tallennus, joten LEGRIA mini X -kameralla voidaan tallentaa myös pakkaamatonta ääntä. Kuulokkeiden ja ulkoisten mikrofonien liitännät lisäävät tallennusmahdollisuuksia – haastattelut ja äänenvoimakkuuden hienosäädöt onnistuvat myös meluisassa ympäristössä. Äänimaiseman valinnassa on useita esiasetustiloja, jotka optimoivat ääniasetukset kutakin tilannetta varten.

Etähallinta ja panorointitaso laajentavat käyttömahdollisuuksia
Wi-Fi-yhteydellä voi jakaa videoita vaikka useisiin laitteisiin. LEGRIA mini X -kameraa voidaan hallita etäältä älypuhelimen tai taulutietokoneen avulla käyttämällä Canonin CameraAccess Plus -sovellusta. Kameran voi esimerkiksi yhdistää kodin langattomaan verkkoon¹ ja tarkkailla kodin tapahtumia etäältä. Kameraa voidaan käyttää myös uudella Camera Pan Table CT-V1 -panorointitasolla², joka mahdollistaa jopa 200 asteen vaakasuuntaisen panoroinnin ja hallinnan langattomasti älypuhelimelta tai taulutietokoneelta. LEGRIA mini X -kameran ultralaajakulmaobjektiivia käyttämällä saadaan täysi 360 asteen näkymä.

Kätevä koko kuvanlaadusta tinkimättä
LEGRIA mini X on pienikokoinen ja kevyt. Kamerassa on f/2,8-valovoimalla ja 170 asteen ultralaajakulmalla varustettu objektiivi, yhdysrakenteinen jalusta ja kääntyvä kosketusnäyttö, jonka ansiosta kuvaaminen halutuista kulmista on helppoa³. Kameran ei tarvitse olla välttämättä kädessä kuvaamisen aikana.

AVCHD (1080/50i)- ja MP4 (1080/25p) -tallennusmuodot, DIGIC DV 4 -prosessori ja 1/2,3 tuuman CMOS-kenno varmistavat laadukkaat ja eloisat videot ja valokuvat, joihin ei tule juurikaan kohinaa edes heikossa valaistuksessa kuvattaessa. Lähikuvaustilan kuvanvakain varmistaa vakaat ja tarkat Full HD -videot ja 12 megapikselin ultralaajakulmaiset valokuvat myös käsivaralta kuvattaessa.

LEGRIA mini X -kameran luovilla kuvausohjelmilla tavanomaiset näkymät on helppo muuttaa aivan uudenlaisiksi. Esimerkiksi intervallikuvauksella, jonka aikavälit ovat valittavissa 5 sekunnin ja 10 minuutin väliltä, voidaan kertoa tarinoita pitkältäkin aikajänteeltä. Nopeutetun kuvauksen avulla video voidaan nopeuttaa jopa nelinkertaiseksi ja hidastetun kuvauksen avulla hidastaa puoleen tai neljäsosaan normaalista.

LEGRIA mini X -kameran tärkeimmät ominaisuudet:

• Suuri stereomikrofoni ja laaja dynaaminen alue
  • Lineaarinen PCM: CD-tasoinen ääni
  • 170 asteen ultralaajakulmaobjektiivi¹
  • Kääntyvä nestekidenäyttö ja yhdysrakenteinen jalusta
  • Wi-Fi: etävalvonta ja jakaminen
  • Vaihto ultralaajakulmasta lähikuvaukseen
  • Full HD-, AVCHD- ja MP4-tallennus
  • Asennon tunnistus
  • Manuaalinen äänen säätö
  • Hidastettu ja nopeutettu kuvaus sekä intervallikuvaus

LEGRIA mini X tulee myyntiin helmikuun aikana. Kameran svh on 399 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Markkinointi, Jussi Poikolainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

¹Vaatii laitteen liittämisen langattomaan LAN UPnP -reitittimeen globaalilla IP-osoitteella. CameraAccess Plus -sovelluksen tukemat käyttöjärjestelmät: iOS5, iOS6, iOS7 ja Android 2.3 /4.0/4.1/4.2
²Erikseen myytävä lisävaruste
³170 asteen laajakulma valokuvauksessa ja 160 asteen laajakulma videokuvauksessa