Canon julkaisee kaksi uutta optisella kuvanvakaimella varustettua kiikarimallia [20.5.2015]

Canon täydentää kiikarivalikoimaansa kahdella uudella, tehokkaalla mallilla: 12x36 IS III ja 10x30 IS II. Nämä voimakkaasti suurentavat kiikarit tuottavat 12x ja 10x suurennuksen yhdistämällä Canonin optisen asiantuntemuksen ja innovatiivisen kuvanvakaintekniikan. Molemmat mallit tarjoavat poikkeuksellista laatua.

12x36 IS III 10x30 II.jpg
12x36 IS III  10x30 IS II

Pääset lähemmäksi kaukaakin
Laadukas katselukokemus syntyy Canonin Porro II -prismapohjaisen optiikan ja Super Spectra -pinnoitteen yhdistelmän ansiosta. Molemmissa on kaksielementtiset tasonkorjaimet, jotka varmistavat reunasta reunaan ulottuvan terävyyden, erinomaisen tarkkuuden ja erittäin vähäiset vääristymät koko kuva-alalta. Pystyt näkemään kohteesi neulanterävästi sen sijainnista riippumatta. Canonin EF-objektiiveista tuttu Super Spectra -pinnoite takaa ensiluokkaisen värintoiston, mikä helpottaa lintulajien tunnistusta. Lisäksi pinnoite vähentää näkyviä haamukuvia ja heijastuksia.

10x30 IS II tuottaa 10x suurennuksen halkaisijaltaan 30 mm:n etuoptiikalla, kun taas 12x36 IS III tuo kohteen vieläkin lähemmäs 12x suurennuksella ja 36 mm:n etuoptiikalla.  Molemmat mallit näyttävät yksityiskohdat tarkasti ja voit seurata liikettä pitkänkin matkan päästä.

Kuvanvakain käyttöön yhdellä painalluksella
Aktiivisen optisen kuvanvakaimen ansiosta näkymä on selkeä myös liikkuessasi jalan tai autolla. Vaihtuvakulmaiset prismat vähentävät käden tärähtelystä johtuvaa epätarkkuutta, jolloin kohde näkyy vakaampana ja silmät rasittuvat vähemmän. Toiminnosta on etua etenkin urheilutapahtumissa, joissa on tärkeää pysyä tapahtumien tasalla ja kiikareita käytetään pitkän aikaa. Kuvanvakain voidaan ottaa käyttöön helpolla painikkeen painalluksella. Lintuja tarkkailtaessa lentävääkin lintua on helppo seurata kiikarien tasaisen panorointituen ansiosta.

Tasapainoinen, mukava rakenne
Kiikarit ovat kevyet, ergonomiset ja kestävät. Kompaktin kokonsa ansiosta ne mahtuvat helposti laukkuun. 12x36 IS III- ja 10x30 IS II -mallit painavat vain 660 g ja 600 g. Silikonista valmistettu kumikehys varmistaa mukavuuden ja säätyy helposti näön mukaan. Kiikareita voi käyttää myös silmälasien kanssa ilman, että näkökenttä vääristyy tai syntyy näkyvää vinjetointia. Kiikareiden rungossa on heijastumista estävä pinnoite, joka tekee niistä huomaamattomat ja sopivat esimerkiksi lintujen tarkkailuun kasvillisuuden keskellä.

Molemmat kiikarit saavat virtansa AA-paristoista, joista riittää tehoa noin yhdeksäksi tunniksi¹. Myös virrankulutus on vähentynyt huomattavasti.

Canonin kiikarimallisto kattaa monenlaiset tarpeet
12x36 IS III ja 10x30 IS II tuovat Canonin nykyisen kiikarivalikoiman uudelle tasolle, ja uutuudet korvaavat aiemmat mallit 12x36 IS II ja 10x30 IS. Kuuden mallin kiikarivalikoimasta löytyy sopiva malli aina tähtien katselusta huviveneilyyn. Mallien suurennusteho on 8x–18x. Tietyt mallit on kehitetty kestämään vaativiakin sääolosuhteita ja upotusta veteen, ja kaikissa on Canonin laadukas kuvanvakaintekniikka, SSC-objektiivipinnoite ja tasonkorjaimet.

12x36 IS III -mallin tärkeimmät ominaisuudet :
  • Tehokkaat, kannettavat kiikarit, joilla pääset 12x lähemmäs
  • Erittäin tasainen näkymä ja tehokas optinen kuvanvakain
  • Tarkka Canonin optiikka huolehtii terävyydestä ja tarkoista väreistä
  • Tasapainoinen, kumipäällystetty rakenne takaa kestävyyden ja mukavuuden
  • Soveltuu erinomaisesti lintujen katseluun, matkailuun ja urheiluun
  • Pääset 10x lähemmäs kaukaisia kohteita, minne tahansa menetkin
  • Erittäin tasainen näkymä ja tehokas optinen kuvanvakain
  • Tarkka Canonin optiikka huolehtii terävyydestä ja tarkoista väreistä
  • Tasapainoinen, kumipäällystetty rakenne takaa kestävyyden ja mukavuuden
  • Soveltuu erinomaisesti lintujen katseluun, matkailuun ja urheiluun

12x36 IS III ja 10x30 IS II tulevat myyntiin elokuussa. Svh 12x36 IS III 1099 euroa, 10x30 IS II 699 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Harri Siikala, etunimi.sukunimi@canon.fi

¹ Canonin standardien mukaan.

12x36 IS III - kuvia
10x30 IS II - kuvia