Canon Ambassadors Programme -ohjelma laajenee

Canon Eurooppa laajentaa Ambassadors Programme -lähettiläsohjelmaa lisäämällä siihen kolmannen tason nimeltä Masters. Ryhmään kuuluu valokuvaajien lisäksi jäseniä laajemmasta visuaalisesta yhteisöstä, ja he tuovat mukaan uudenlaista näkemystä ja kokemusta. Ohjelmaan on myös hyväksytty yksi uusi Ambassador ja kahdeksan uutta Explorer-lähettilästä valokuvauksen ja elokuvauksen aloilta.

Canon Masters koostuu alan vaikuttajista ja puolestapuhujista. He ovat tunnettuja valokuvaajia ja elokuvantekijöitä laajasta kuvantamisen yhteisöstä, jonka sektoreita ovat mm. koulutus sekä valokuvauksen kuratointi ja toimeksiannot. Laajennetun Ambassadors Programme -ohjelman avulla Canon haluaa inspiroida, kouluttaa ja motivoida kokonaisia valokuvaajien ja elokuvantekijöiden sukupolvia. Canon Masters -jäsenet jakavat tietojaan, taitojaan ja mielipiteitään ja laajentavat katsantokantaa koko kuvantamisyhteisössä.

Canon Masters
Ambassadors Programme -ohjelman uuden Masters-tason jäsenet:

• Luonnonsuojelija, ilmavalokuvaaja ja elokuvantekijä Yann Arthus-Bertrand (Ranska)
  • Lontoon Imperial War Museums -museoiden valokuvauskuraattori Hilary Roberts (Englanti)
  • Kuvajournalisti, VII Photo Agencyn perustajajäsen ja yhdysvaltalaisen Tuftsin yliopiston Program for Narrative and Documentary Practice -ohjelman johtaja Gary Knight (Englanti)
  • National Geographic Editor-at-Large Michael ”Nick” Nichols (Yhdysvallat).

Yhdessä nämä neljä ammattilaista aloittavat vaikuttamiseen ja mielipiteiden jakamiseen tähtäävän ohjelman. Canon-valokuvaajille ja -elokuvantekijöille tarjotaan uudenlainen mahdollisuus tarkastella maailmaa ajatuksia herättävällä ja mukaansatempaavalla tavalla.

Canon Ambassadors
Canon Ambassador -lähettiläiden Gary Knightin ja Michael Nicholsin siirtyessä Masters-tasolle Ambassador-ryhmään tulee uusi jäsen:

• Moninkertaisesti palkittu kuvajournalisti Pascal Maitre (Ranska).

Canon Explorers
Ambassadors Programme -ohjelmaan on hyväksytty kahdeksan uutta Explorer-lähettilästä valokuvauksen ja elokuvauksen aloilta.

• Kuvaaja, ohjaaja ja elokuvantekijä Phil Coates (Englanti)
  • Elokuvaohjaaja ja -tuottaja Sébastien Devaud (Ranska)
  • Freelance-urheilukuvaaja Kuba Atys (Puola)
  • Palkittu kuvajournalisti Niklas Meltio (Suomi)
  • Urheilukuvaaja Giancarlo Colombo (Italia)
  • Tunnettu luontokuvaaja Andy Rouse (Englanti)
  • Urheilukuvaaja Alessandro Trovati (Italia)
  • Palkittu kuvajournalisti Zalmaï (Sveitsi).

Canon Euroopan Ambassadors Programme -ohjelma käynnistettiin kesäkuussa 2008. Sen jäsenet ovat jo kuuden vuoden ajan tarjonneet laajaa asiantuntemustaan työpajoissa, seminaareissa ja tärkeimmissä valokuvanäyttelyissä ympäri maailman sekä antaneet asiantuntijapalautetta Canonin tulevien kuvantamistuotteiden kehittämiseksi.

Canon Euroopan ammattilaistuotteiden markkinointijohtaja Kieran Magee kertoo: ”Yhteistyö ohjelman jäsenten kanssa on erittäin arvokasta. Lisäämme Ambassadors Programme -ohjelmaan kolmannen tason, joka on saanut nimekseen Masters. Sen myötä jatkamme yhteistyötä Canon-valokuvaajien kanssa ja luomme voimakkaan yhteisön asiantuntijoiden ja mielipidejohtajien kautta. Näin voimme hyödyntää Canonin kuvantamiskokemusta uudella ja jännittävällä tavalla. Canon toivottaa myös tervetulleeksi uuden Ambassadorin Pascal Maitren sekä kahdeksan loistavaa Explorer-lahjakkuutta, jotka tuovat osaamisensa ja kokemuksensa ohjelman käyttöön.”

Lisätietoja Canon Euroopan Ambassadors Programme -ohjelmasta, uusien Canon Masters -jäsenten ja uuden Ambassador-lähettilään haastattelu sekä uusien Canon Explorer –lähettiläiden profiilit löydät täältä.

Canon Ambassadors Programme –ohjelman yhteyshenkilö Suomessa on Olli Turtiainen, etunimi.sukunimi@canon.fi

Yritystiedotteet
Yritysratkaisutiedotteet