no consumer

Canon on valmistanut jo 50 miljoonaa EF-objektiivia [2.2.2010]

Canon on valmistanut EOS-järjestelmäkameroiden kanssa käytettäviä EF-objektiiveja yli 20 vuoden ajan. 50 miljoonan objektiivin merkkipaalu saavutettiin EF 100 mm F 2.8L Macro IS USM -objektiivin myötä. Tahti on koko ajan kiihtynyt, sillä kahden viime vuoden aikana objektiiveja on valmistettu yli 10 miljoonaa.

EF-objektiivien tarina alkoi vuonna 1987, kun Canon toi markkinoille ensimmäisen EOS-järjestelmäkameransa. Kamera oli tyyppimerkinnältään EOS 650, ja siitä lähtien on myös objektiivien saralla nähty monia teknisiä edistysaskeleita vuosien varrella.

1987
EF 300 mm F 2.8L USM, ensimmäinen ultraäänimoottorilla varustettu objektiivi, urheilu- ja luontokuvaukseen

1995
EF 75-300 mm F 4–5.6 IS USM, maailman ensimmäinen optisella kuvanvakaimella varustettu objektiivi, urheilu- ja luontokuvauksen harrastajille

2001
EF 400 mm F 4 DO IS USM, ensimmäinen objektiivi, jossa käytettiin monikerroksisia diffraktiivisia linssielementtejä, urheilu- ja luontokuvaukseen

2008
EF 24 mm F 1.4L II USM, ensimmäinen Canonin SWC-pinnoitteella varustettu objektiivi, maisemakuvaukseen

2009
EF 100 mm F 2.8L Macro IS USM, maailman ensimmäinen hybridikuvanvakaimella varustettu objektiivi, lähikuvaukseen

2010
EF 70-200 mm F 2.8L II IS USM, telezoom-objektiivi, jossa  4 askeleen kuvanvakain, ammattikäyttöön

Canonilla on markkinoiden laajin, yli 60 mallia käsittävä, digitaalisten järjestelmäkameroiden objektiivivalikoima. Tulevina vuosina Canon jatkaa innovatiivisten tuotteiden kehittämistä niin optiikan kuin elektroniikankin alalla pyrkimyksenään digitaalisen kuvantamisen jatkuva uudistaminen.

Lisätietoja: Canon Oy, Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi