Canonin L-sarjan objektiivitekniikka käytössä ensimmäistä kertaa 10x42L IS WP -kiikarissa

Canon tuo markkinoille ensimmäisen järjestelmäkameroiden objektiiveista tuttua L-sarjan objektiivitekniikkaa käyttävän 10x42L IS WP -kiikarin. Tämä optisella kuvanvakaimella varustettu IS-kiikari on sarjan ensimmäinen täysin vedenpitävä, JIS-standardin tason 7 mukaisesti suojattu. Standardin mukaisen sertifikaatin saaminen edellyttää vedenpitävyyden testaamista metrin syvyydessä 30 minuutin ajan.

10x42L IS WP -kiikari edustaa myös muilta osiltaan Canonin optista osaamista. Kaksi UD-linssielementtiä molemmissa valokanavissa, vähentävät tehokkaasti kromaattista poikkeamaa. Kaikissa linssielementeissä käytettävä Canonin Super Spectra -monikerroskalvotus ehkäisee heijastumia ja haamukuvia ja takaa osaltaan kirkkaan ja terävän kuvan.

Kaikissa liitoskohdissa käytettävän erikoistiivisteen ja ulkopintojen metallipinnoitteen ansiosta kiikarin runko tarjoaa tehokkaan suojan kolhuja ja vettä vastaan. Vedenpitävyytensä ansiosta kiikari sopii erinomaisesti meri- ja ulkokäyttöön kaikissa olosuhteissa. Kosteus ei pääse kiikarin rungon sisään eikä aiheuta myöskään sisäisten linssielementtien huurtumista.

IS-kuvainvakaintekniikka varmistaa tärähtämättömän ja tasaisen katselun

Canonin IS-kuvanvakaintekniikka poistaa tehokkaasti kuvan tärähtelyä. 10x42L IS WP -kiikarin käyttäjät pystyvät erittäin epävakaallakin alustalla nauttimaan tärähtelemättömästä, tasaisesta katselusta. Canonin ainutlaatuinen vaihtuvakulmaisella prismalla (VAP) varustettu vakausjärjestelmä on sijoitettu objektiivin etulinssiryhmän ja porroprisman väliin kiikarin molemmille puolille. Liikkeen tunnistusjärjestelmä aktivoi IS-mekanismin sekunnin murto-osan kuluttua siitä, kun käsien tärähtely tai epävakaa alusta liikauttaa kiikaria. Mekanismi muuttaa vaihtuvakulmaisen prisman muotoa niin, että valon reitti muuttuu juuri oikean määrän liikkeen vastaiseen suuntaan ja tärähtely korjautuu täysin.

Canonin IS-kiikarisarjan suurin, 4,2 mm:n lähtöpupilli päästää katsojan silmiin enemmän valoa, jolloin näkökenttä on kirkas ja värit toistuvat tarkemmin. Suuren 16 mm:n silmän pintavälin ansiosta silmälasien käyttäjät voivat käyttää kiikaria kuvan reunojen sumentumatta. Suuren lähtöpupillin vuoksi kiikari sopii käytettäväksi myös heikossa valaistuksessa, kuten iltahämärässä tai kuunvalossa.

EF-objektiivien L-sarjasta tuttu punainen raita kertoo objektiivin laadun lisäksi myös siitä, että käytetyt valmistusprosessit ja materiaalit ovat huippuluokkaa. 10x42L IS WP -kiikarin muotoilu on loppuun asti mietitty. Kiikariin on helppo tarttua, ja ote pitää varmasti myös märillä käsillä tai hansikkailla. Kääntyvät ja pidennettävät silmäsuojukset helpottavat käyttöä säädettävyydellään. Dioptrian korjauslukitus estää tahattomat dioptrian säädön muutokset.

Canonin tiukan ympäristöpolitiikan mukaisesti linssielementeissä käytetään vain lyijytöntä lasia, ja kaikissa sähkökomponenteissa käytetään lyijytöntä juotetta.

10x42L IS WP -kiikari tulee Suomessa myyntiin maaliskuussa. Se asettuu 1690 euron hintaluokkaan.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi, tai Kuluttajatuoteyksikkö, Teija Tamminen-Saremaa, puhelin 010 544 4609, sähköposti teija.tamminen-saremaa@canon.fi.

Canon – globaalisti paikallinen