Digitaalisia Canon IXUS -kameroita valmistettu jo 10 miljoonaa

Digital IXUS 30 Lokakuussa 2004 ylitetään digitaalisten IXUS-kameroiden myynnissä 10 miljoonan kappaleen rajapyykki.

Ensimmäinen Digital IXUS -kamera lanseerattiin toukokuussa 2000. Siitä muodostui digikompaktien tyyli-ikoni, ja sitä myytiin kaiken kaikkiaan 800 000 kappaletta. Kameran resoluutio oli 2,1 megapikseliä ja paino 190 g. Uusimman mallin Digital IXUS i 5:n resoluutio on vastaavasti 5.0 megapikseliä ja paino vain 100 g.

Digital IXUS -kameran design on peräisin vuonna 1996 esitellystä ensimmäisestä APS-filmiformaatin IXUS-mallista. Kameran ruostumattomasta teräksestä valmistettu runko ja Yasushi Shiotanan ”circle and box” –design osoittautui varsinaiseksi hitiksi ja oli sittemmin esikuvana sadoille jäljitelmille.

Digital IXUS -sarjan suosituinta mallia Digital IXUS 400:aa on tähän mennessä myyty 1,7 miljoonaa kappaletta. Lisää numerotietoa suorastaan räjähdysmäisestä kasvusta: Vuonna 2000 Canon valmisti Digital IXUS -kameroita 546 476 kappaletta ja vuonna 2003 yli 3,3 miljoonaa kappaletta.

Sitten vuoden 2000 Canon on tuonut markkinoille kaiken kaikkiaan 15 eri Digital IXUS -mallia. Nykymallisto ulottuu lippulaivasta, 5.0 megapikselin Digital IXUS 500:sta kautta aikain pienimpiin, 3-kertaisella optisella zoomilla varustettuihin Digital IXUS 40:een ja 30:een.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Koivisto, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.koivisto@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen