Canonilta uutta teknologiaa digitaaliseen painamiseen

Canon on tuonut markkinoille kaksi digitaalista arkkipainokonetta, imagePRESS C7000VP:n ja imagePRESS C1:n. Uudet väripainokoneet on suunnattu erityisesti kirjapainojen, omatarvepainojen, tulostuspalveluyritysten sekä mainos- ja suunnittelutoimistojen käyttöön.

imagePRESS C7000VP:ssä ja imagePRESS C1:ssä on muun muassa täysin uusi kiinnitys-, kehitys- ja kohdistusjärjestelmä sekä uudenlainen väriaine. Uusi teknologia antaa yrityksille mahdollisuuksia tarjota aivan uudenlaisia palveluita ja kasvattaa liiketoimintaansa ilman vaativia investointeja. Uudistettu väriaine ja digitaaliteknologia saavat yhdessä aikaan painojäljen, joka näyttää ja tuntuu perinteisen offsetin jäljeltä. Koneistoa ohjaa EFIn kehittämä DFE/Controller-väripalvelin, joka käsittelee tiedot tehokkaasti ja varmistaa tasaisen korkealuokkaisen kuvanlaadun ja suuren nopeuden.

imagePRESS C7000VP
litografian laatua digitaalisin eduin

imagePRESS C7000VP täydentää litografisia tuotantoprosesseja ja -menetelmiä, ja se voidaan helposti integroida osaksi käytössä olevia työnkulkujärjestelmiä. Samalla kun imagePRESS C7000VP täyttää kirjapainojen digitaaliselle painamiselle asettamat vaatimukset, se antaa alan yrityksille mahdollisuuden myynnin lisäämiseen ja entistä monipuolisempien palvelujen tarjoamiseen. Digitaalitekniikan ansiosta kirjapainot pystyvät tuottamaan järkevin kustannuksin myös pienet painomäärät aikarajoista tinkimättä. Digitaalinen painaminen mahdollistaa myös sellaisia palveluja, joita perinteinen kirjapaino ei pystyisi tarjoamaan. Näistä oivallinen esimerkki on muuttuvan tiedon väripainaminen.

imagePRESS C1
laatua ja nopeutta vedostukseen ja digitaaliseen painamiseen

imagePRESS C1:n painojälki ja nopeus soveltuvat vedostukseen lyhyissä tuontantosarjoissa. Se on uuden sukupolven ratkaisu, jota voidaan menestyksekkäästi käyttää monentyyppisissä yrityssovelluksissa ja erilaisissa ympäristöissä graafisella alalla. Mainos- ja suunnittelutoimistot voivat käyttää imagePRESS C1:tä vedostukseen ja tuotantoon. Painopalveluyritysten sekä muiden yritysten käytössä se toimii tehokkaana vedostimena ja omatarvepainona. Perinteiset kirjapainot puolestaan hyötyvät imagePRESS C1:n ominaisuuksista etenkin hyvin pienten painoerien tuottamisessa.

”Digitaalinen painaminen on valtava kasvu-alue”, sanoo markkinointipäällikkö Juha Wallin Canon Oy:stä. ”Tutkimukset ovat osoittaneet, että 55 prosenttia painotaloista, joilla ei tällä hetkellä ole käytössään digitaalista painokonetta, harkitsevat nyt sen hankkimista*. Siksi Canon lanseeraa uuden teknologiansa juuri nyt. Digitaalisuus merkitsee selvää askelta eteenpäin myös mainos- ja suunnittelutoimistoille sekä yritysten sisäisille tulostuskeskuksille. Nopeat ja korkealuokkaiset imagePRESS C7000VP- ja C1 -arkkipainokoneet tarjoavat uusia kasvun ja toiminnan laajennusmahdollisuuksia. Laajentaminen digitaaliseen painamiseen merkitsee selkeää muutoksen aikaa graafisella alalla." Graafisen teollisuuden IPEX-messuilla 4.-11. huhtikuuta Birminghamissä Canon esitteli imagePRESS-teknologian lisäksi myös paljon muita teknologisia edistysaskeleita.

* Infotrends, The Future of Production Printing, 2004

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, etunimi.sukunimi@canon.fi