Canonin suurkuvatulostimissa nyt leveyksiä 17:stä 60 tuumaan

Canonin suurkuvatulostinvalikoimaan on tullut viisi uutta mallia: iPF500, iPF600, iPF700, iPF5000 ja iPF9000. Niiden maksimitulostusleveydet vaihtelevat 17 aina 60 tuumaan.

Tuotanto- ja valokuvatulostukseen suunnattu iPF9000 yltää peräti 60 tuuman tulostusleveyteen. Kahteen tulostuspäähän ja 12 värin Lucia-pigmenttivärijärjestelmään perustuva teknologia tarjoaa luokkansa laajimman väriavaruuden. Ammattikäyttöön, esim. tulostuspalveluyrityksiin, kirjapainoihin, mainostoimistoihin ja kuvapalveluihin suunnattu laite tuottaa huippulaatua monenlaisille tulostusmateriaareille.

Samaa tulostusmenetelmää edustaa Canon imageProGRAF iPF5000, jonka Technical Image Press Association eli TIPA on valinnut Euroopan parhaaksi suurkuvatulostimeksi 2006. 17-tuumaisen, markkinoiden laajimman väriavaruuden tarjoavan laitteen bravuurina on erityisesti valokuva- ja taidetulostus. TIPA-palkinnot myönnetään vuosittain parhaille valokuvauksen ja kuvantamisen tuotteille.

Toimisto- ja suunnittelukäytön tarpeisiin Canon vastaa kolmella uutuudella: iPF700, iPF600 ja iPF500, joiden tulostusleveydet ovat vastaavasti 36, 24 ja 17 tuumaa. Hyvän kuvanlaadun ja terävän viivapiirron takeena niissä on viiden värin Reactive Ink -mustejärjestelmä ja kaksi samanaikaista mustaa, foto ja matta.

”Panostamme tosissamme suurkuvatulostusmarkkinaan, jossa Canon on kasvattanut osuuttaan Euroopassa 45 % viime vuoden aikana. Vuoden 2006 loppuun mennessä tavoitteenamme on 20 %:n markkinaosuus Suomessa. Uusi innovatiivinen teknologia laitteissamme vauhdittaa tähän tavoitteeseen pääsemistä merkittävästi”, uskoo tuotemarkkinointipäällikkö Juha Vornanen Canon Oy:stä.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Irma Majander, puh. 010 544 4548, tai Markkinointi Juha Vornanen, puh. 010 544 4485, sähköposti: etunimi.sukunimi@canon.fi