it. Hämeenlinna Oy ja Seutukeskus Oy Häme yhteistyöhön

Hämeenlinnan seudun julkishallinnon tulostusjärjestelmien toimittajaksi valittiin kokonaisedullisin tarjoaja.

Hämeenlinnan seudun kuntien palvelu-, kehittämis- ja ylläpitotehtävistä vastaava Seutukeskus Oy Häme on solminut yhteistyösopimuksen it. Hämeenlinna Oy:n kanssa. Sopimus koskee tulostusjärjestelmien ja -palveluiden toimittamista Seutukeskuksen toiminta-alueen kunnille.

Toimittajan valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota tuote- ja palvelukokonaisuuden edullisuuteen. Kriteereinä olivat muun muassa toimittajaehdokkaiden toimintatapa, laadunhallinta, taloudellinen tilanne, toiminnan laajuus ja asiakasreferenssit.

- Toimistolaitehankinnoissa laitteiden ostohinnan osuus on korkeintaan 20 prosenttia kokonaiskustannuksista. Suurin osa kuluista tulee käyttökustannuksista sekä toimintahäiriöiden ja huollossa tapahtuvien viiveiden seurauksena. Halusimmekin varmistua siitä, että sopimus on meille kokonaisuutena edullinen, Seutukeskuksen hankintatoimen johtaja Risto Ranta toteaa.

Sopimuksen mukaan it. Hämeenlinna toimittaa Hämeenlinnan ja sen ympäristökuntien julkishallinnon yksiköille yksilöllisiä Canon-tulostusratkaisuita ja palveluita. Kunkin yksikön tilanne kartoitetaan, minkä jälkeen laaditaan mahdollisimman edullinen, oikein mitoitettu ja helppokäyttöinen toimintamalli parhaiten tarkoitukseen soveltuvine laitteineen. it. Hämeenlinna vastaa myös tulostuslaitteiston huollosta sekä jatkuvasta kehittämisestä.
- Tavoitteena ei ole ainoastaan uusia laitteistoa vaan myös tehostaa yksiköiden toimintaa, Ranta tiivistää.

Sopimuksen piiriin kuuluvat Seutukeskus Oy Hämeen lisäksi Hämeenlinnan kaupunki, Janakkalan, Hattulan, Hauhon, Kalvolan, Lammin ja Rengon kunnat, Janakkalan vesi, Kantolan Kiinteistöt Oy, Koulutuskeskus Tavastia, Vanajaveden opisto, Hämeenlinnan seudun vesi Oy, Hämeenlinnan seudun kansanterveystyön kuntaryhmä sekä Hämeen ammatillisen korkeakoulutuksen kuntayhtymä.

it. Hämeenlinna Oy
Vuonna 1989 perustettu it. Hämeenlinna Oy kuuluu 36 paikkakunnalla toimivaan Canon Business Solutions -palveluketjuun, joka tarjoaa paikallisen kumppanin maanlaajuisesti. Ketjun palvelut kattavat organisaatioiden tieto- ja toimistotekniikkahankkeiden koko elinkaaren - ympäristön kartoituksesta, konsultoinnista ja suunnittelusta aina järjestelmien ja verkkojen jatkuvaan ylläpitoon ja laitteiden asianmukaiseen kierrätykseen.

it. Hämeenlinna Oy:n asiakaskunta muodostuu Hämeenlinnan ja Hyvinkään sekä näiden ympäristökuntien yrityksistä ja julkishallinnosta. Yrityksen liikevaihto vuonna 2003 oli 6,4 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 30.

Lisätiedot:

Reima Väyrynen