Kaksi uutta monitoimilaitetta iR-tuoteperheeseen

Ykkössijaa Länsi-Euroopan mustavalkolaitesektorilla pitävä¹ Canon tuo markkinoille kaksi uutta mv-monitoimilaitetta iR 2230 ja iR 3530. iR-uutuudet on suunnattu pienille ja keskisuurille yrityksille sekä työryhmäkäyttöön.

Tilaa säästävät iR 2230 ja iR 3530 suoriutuvat tehokkaasti ja tuottavasti yritysten päivittäisistä toimistorutiineista. Monitoimilaitteina ne nimensä mukaisesti tulostavat, skannaavat, faksaavat ja kopioivat.

Tietoturvan merkitys on yrityksille yhä tärkeämpi. Sekä iR 2230:ssä että
iR 3530:ssä on useita tietojen suojausta lisääviä ominaisuuksia. Postilaatikko ja turvatulostus mahdollistavat dokumentin suojaamisen salasanalla. Asiakirja voidaan tällöin tulostaa paperille vain, kun käyttäjä itse sen tekee laitteen ääressä. Näin asiakirjat sisältöineen säilyvät luottamuksellisina. Myös kiintolevylle tallennettu tieto salataan, ja tiedot poistuvat kiintolevyltä automaattisesti ennalta määrätyn ajan kuluttua. Näillä toimilla varmistetaan, että yrityksen luottamukselliset tiedot eivät päädy vahingossakaan ulkopuolisille.

iR 2230 ja iR 3530 noudattavat EU:n RoHS-direktiiviä, joka rajoittaa haitallisten aineiden käyttöä sähkö- ja elektroniikkalaitteissa. Direktiivi koskee heinäkuun alusta 2006 alkaen markkinoille tuotavia uusia sähkö- ja elektroniikkalaitteita sekä niiden komponentteja. Canon on varmistanut, että sen uutuustuotteet ovat jo nyt uuden direktiivin mukaisia.

iR 2230 ja iR 3530 tulevat myyntiin Suomessa maaliskuussa 2005.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi

___________
¹Infosource 2004: tiedot perustuvat tuloksiin vuoden 2004 ensimmäisellä vuosipuoliskolla (18 prosentin markkinaosuus)