no consumer

Uusi 17 tuuman suurkuvatulostin vedostamiseen ja valokuvatulostamiseen

Canon laajentaa suurkuvatulostinsarjaansa erityisesti graafisen alan tarpeisiin suunnatulla 17 tuuman (A2-koon) imagePROGRAF iPF5000:lla. Tulostin tuottaa korkealuokkaisen tulostusjäljen monille erityyppisille materiaaleille, joten se on ihanteellinen vaativaan käyttöön valokuvaajille, mainos- ja suunnittelutoimistoille sekä kirjapainoille.

”Tuotekehityksessä Canon on ottanut huomioon markkinoiden vaatimukset ja käyttötarpeet nopeudesta ja kuvanlaadusta tinkimättä”, sanoo tuotemarkkinointipäällikkö Juha Vornanen Canon Oy:stä. ”Tuloksena voimme nyt tarjota asiantuntevalle käyttäjäkunnalle tuotteen, jossa hinta-/laatusuhde on varmasti kohdallaan.”

Innovatiisisia teknologisia ratkaisuja

imagePROGRAF iPF5000 –tulostimessa sovelletaan innovatiivisia teknologisia ratkaisuja. Kaksoistulostuspään yli 30 000 suutinta, 4 pikolitran mustepisarat ja Canonin mullistava 12 samanaikaisen pigmenttivärin menetelmä tuottavat hämmästyttävän tulostusjäljen sekä poikkeuksellisen laajan väriavaruuden ja käytettävyyden monipuolisten tulostusmateriaalivaihtoehtojen kanssa. Samanaikaiset matta ja fotomusta sekä fotoharmaa ja harmaa tuovat myös mustavalkotulostukseen uuden laatutason.

imagePROGRAF iPF5000:een voidaan syöttää A4-A2 koon paperit neljästä eri lähteestä: kasetista, rullalta tai manuaalisesti joko laitteen edestä tai sen päältä. Kaksi erityyppistä tulostusmateriaalia on siis aina käytössä, ja tuottavuus pysyy kaiken aikaa korkeana.

imagePROGRAF iPF5000:n vakiokokoonpanoon kuuluvat myös monipuoliset apuohjelmat: Canonin PosterArtist, Digital Photo Print Professional ja Digital Photo Professional sekä plug-in Adobe Photoshop -ohjelmaa varten.

imagePROGRAF iPF5000 tulee Suomessa myyntiin toukokuussa 2006. Sen hinta vahvistetaan myöhemmin.

Tänä vuonna Canonin mallistoon tulee imagePROGRAF iPF5000 -tulostimen lisäksi monia muitakin suurkuvatulostimia, joiden Euroopan ensilanseeraus on IPEX-messuilla Birminghamissä 4.-11. huhtikuuta. ”Vuoden 2006 aikana pyrimme entisestään kasvattamaan markkinaosuuttamme suurkuvatulostimissa. Suomessa tavoitteenamme on 20 prosentin markkinaosuus vuonna 2006”, sanoo Juha Vornanen.

Lisätietoja: Canon Oy, Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, etunimi.sukunimi@canon.fi