Canon luotetuin kamerabrandi Euroopassa - 'SuperBrand' Aasiassa

Reader's Digest-lehden alkukeväästä julkistama tutkimus 'European Trusted Brands Survey 2002' toi Canonille ykkössijan kamerasarjassa 14:ssä Euroopan maassa.

Tutkimuksessa oli mukana kaikkiaan 18 Euroopan maata ja yli 30 000 vastaajaa. Luotetuinta brandia haettiin 30 eri tuotesarjassa; kriteereinä olivat laatu, hinta/laatusuhde, imago, asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen ja ostoaikomus.

Tulokset osoittivat, että eurooppalaiset luottavat ennen kaikkea paikallisiin brandeihin. Canon on kuitenkin onnistunut ylittämään sekä maantieteelliset että kulttuurirajat - edellisen vuoden tapaan se on luotetuin kamerabrandi Suomessa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Saksassa, Alakomaissa, Italiassa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Belgiassa, Sveitsissä, Unkarissa, Portugalissa ja Slovakiassa.

Kuluttajilta saatu tunnustus vahvistaa myös Canonin äskettäin lanseeraamaa 'You Can' brandiviestiä Canonin teknologiaratkaisuista yksilöllisen luovuuden mahdollistajana.

Aasiassa tehdyssä vastaavassa tutkimuksessa Canonista tuli 'SuperBrand' sen saatua paras brandi -statuksen useissa eri tuotesarjoissa, muun muassa henkilökohtaisissa toimistotuotteissa, kameroissa, digitaalikameroissa ja videokameroissa.

Canon Euroopassa
Euroopan Canonin ydinliiketoiminnat jakaantuvat kahteen erilliseen yksikköön: Canon Business Solutions vastaa tieto- ja toimistotekniikan ratkaisujen ja niihin liittyvien asiantuntijapalveluiden toimittamisesta yrityksille ja yhteisöille, Canon Consumer Imaging keskittyy kuluttajatuotteiden markkinointiin ja myyntiin. Yhtiöllä on palveluksessaan Euroopassa yli 12 000 työntekijää.