Canon ja IBM aloittavat yhteistyön

Canon Oy ja Oy International Business Machines Ab ovat sopineet myynti- ja markkinointiyhteistyön aloittamisesta Suomessa. Yhteistyö kattaa kaikki Intel-pohjaiset tuotteet.

Yhteistyö vahvistaa Canon Oy:n ja Canon Business Solutions -ketjun asemaa riippumattomana järjestelmätoimittajana. "IBM:n tuotteet sopivat hyvin Canonin ratkaisuvalikoimaan, ja ne mahdollistavat entistä monipuolisempien järjestelmäkokonaisuuksien ja verkkoratkaisujen tarjoamisen", sanoo johtaja Kari Eilamo Canon Oy:stä. Maanlaajuisella Canon Business Solutions -palveluketjulla on toimipisteitä 34 paikkakunnalla ja myynnin ja tekniikan ammattilaisia kaikkiaan yli 450. Canon panostaa voimakkaasti asiakaspalvelun laatuun kouluttamalla ja sertifioimalla henkilöstöä myös kumppanien laitteiden ja palveluiden osaajiksi.

Kumppanuus Canonin kanssa parantaa myös IBM:n asemaa Suomen markkinoilla. "Yhteistyö tuo IBM:lle uusia asiakkuuksia ja vahvistaa jalansijaamme varsinkin PK-sektorilla", toteaa johtaja Kimmo Rasila Suomen IBM:stä. "IBM:n tuotevalikoimaa on viime aikoina kehitetty erityisesti PK-asiakkaiden tarpeisiin. Tietotekniikan hyödyntäminen laajenee näissä yrityksissä jatkuvasti. PK-asiakkaat vaativat kuitenkin teknologian lisäksi vahvan paikallisen tuen. Tähän kokonaistarpeeseen Canonin ja IBM:n yhteistyö sopii erittäin hyvin."

Lisätietoja:
Canon Oy, Kari Eilamo, johtaja, Solution Business, puhelin 010 544 4304, gsm 040 775 8395, sähköposti kari.eilamo@canon.fi
IBM, Kimmo Rasila, johtaja, Personal Computing Division, puhelin (09) 459 4155, gsm 040 7327 524, sähköposti kimmo.rasila@fi.ibm.com

Canon Oy
Maailmanlaajuisen Canon-konsernin suomalaisen tytäryhtiön, Canon Oy:n ydinliiketoimintaan kuuluvat yritysten tieto- ja toimistotekniikan ratkaisut ja palvelut sekä kuluttajatuotteet, kuten kamerat ja tulostimet. Vuonna 2001 Canon Oy:n liikevaihto oli 149,6 miljoonaa euroa. Lisää tietoa Canon Oy:stä ja sen järjestelmä- ja palveluratkaisuista Internet-osoitteessa www.canon.fi

Oy International Business Machines Ab
IBM on maailman suurin tietotekniikkayritys, joka on auttanut jo 80 vuoden ajan yrityksiä liiketoimintansa kehittämisessä. IBM tarjoaa Suomessa asiakkailleen tietotekniikkaratkaisuja; huolto-, asiantuntija-, konsultointi- ja koulutuspalveluita sekä laitteistoja ja ohjelmistoja, jotka yhdessä mahdollistavat yritysten siirtymisen e-busineksen aikakauteen. Lisätietoja Internet-osoitteessa www.ibm.com/fi

Canon – globaalisti paikallinen