Canon toimittamaan Daimlerin langattomia lähiverkkoja

Canon Oy ja Daimler Finland Oy Ab ovat tehneet yhteistyösopimuksen, joka tuo Daimlerin langattomat lähiverkot ja niihin liittyvät palvelut Canonin kokonaistarjontaan.

Tuotepuolella sopimus kattaa verkon infrastruktuurituotteet, tukiasemat, verkkokortit, antennit, Internet Access Gateway -laitteet sekä näiden hallinta- ja ohjelmistotuotteet. WLAN-suunnittelu-, asennus- ja konfigurointipalvelut Canon ostaa ensivaiheessa Daimlerilta mutta käynnistää oman koulutusohjelman alkusyksystä.

"Daimlerin ORiNOCOTM - ja Avaya Wireless -tuoteperheet, joiden kehittämisestä on alunalkaen vastannut Lucent Technologies, täydentävät oivallisesti pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattua it-ratkaisutarjontaamme, ja yhteistyömme on johtanut jo ensimmäisiin konkreettisiin hankkeisiin," kertoo johtaja Kari Eilamo Canon Oy:stä.

Lisätietoja:
Canon Oy, Kari Eilamo, johtaja, markkinointi & viestintä,
puhelin 010 544 4304, sähköposti kari.eilamo@canon.fi

Daimler Finland Oy Ab, Niclas Berg, toimitusjohtaja,
puhelin (09) 560 110, sähköposti niclas.berg@daimler.fi

Canon Oy
Canon Oy toimittaa yrityksille ja yhteisöille tieto- ja toimistotekniikan ratkaisuja ja niihin liittyviä asiantuntijapalveluita. Yhtiö toimii myös järjestelmäintegraattorina ja vastaa organisaatioiden it-infrastruktuurin rakentamisesta, hallinnasta ja kehittämisestä. Canonin tuotevalikoima koostuu sekä yhtiön omista tulostukseen, kopiointiin ja asiakirjahallintaan liittyvistä ratkaisuista että yhteistyökumppanien, mm. Hewlett-Packardin, Microsoftin, Cisco Systemsin, IBM:n ja Adoben, tuotekokonaisuuksista. Canonin tarjoamat palvelut kattavat organisaatioiden tieto- ja toimistotekniikkahankkeiden koko elinkaaren - ympäristön kartoituksesta, konsultoinnista ja suunnittelusta aina järjestelmien ja verkkojen jatkuvaan ylläpitoon ja laitteiden asianmukaiseen kierrätykseen.

Vuonna 2002 Canon Oy:n liikevaihto oli 122,2 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä 460. Lisää tietoa Internet-osoitteesta www.canon.fi

Daimler Finland Oy Ab
Vuonna 1993 perustettu Daimler Finland Oy Ab tarjoaa yrityksille ja operaattoreille viestintäjärjestelmien tuottavuutta parantavia tuoteratkaisuja sekä laajakaistayhteyksien infrastruktuuria.Yhtiö panostaa liiketoiminnassaan erikoisosaamiseen ja lisäarvopalvelujen tuottamiseen. Daimler Finland on langattomien lähiverkkojen johtava toimittaja. Tuoteportfolio sisältää WLAN-verkkoja, luvanvaraisia langattomia verkkoja, HomePNA/VDSL-ratkaisuja, hot spot -ratkaisuja, datapalvelutuotteita sekä monitoimiviestintäjärjestelmiä.

Lisää tietoa Internet-osoitteista
www.daimler.fi