Markkinoille kaksi uutta dokumenttiskanneria

Canon täydentää dokumenttiskannerivalikoimaansa kahdella kompaktilla väriskannerilla DR 2580C ja DR 5010C, jotka soveltuvat moneen eri ympäristöön ja mahdollistavat jopa paksun kartongin ja muovisten korttien skannauksen. Niiden nopeudet ovat 25 sivua (DR 2580C) ja 50 sivua (DR 5010C) minuutissa. Kaksipuolisessa skannauksessa nopeudet ovat 50 ja vastaavasti 100 sivua minuutissa.

Uutuusskannerit ovat pienikokoisia ja säästävät siten tilaa toimistoissa. DR 2580C, joka mahdollistaa myös tasoskannauksen, on suunnattu ensisijaisesti pienten työryhmien käyttöön, etätoimistoihin ja pienyrityksiin. DR 5010C skannaa jopa A3-kokoisia alkuperäisiä ja soveltuu erityisesti suurten yksikköjen ja työryhmien käyttöön.

DR 5010C:ssä sovelletaan uudentyyppistä kolmen linjatunnistimen tekniikkaa, joka nostaa väriskannauksen nopeuden mustavalkoskannauksen tasolle. Toisin kuin tavanomaisessa väriskannaustekniikassa, tunnistimet lukevat jokaisen värin samanaikaisesti. Uuden ratkaisun ansiosta kuvat ja värit säilyttävät alkuperäisen terävyytensä ja tarkkuutensa ja vastaavat siten mahdollisimman tarkasti alkuperäisiä asiakirjoja tai kuvia. Molemmissa skannereissa sovelletaan lisäksi kolmiulotteista värinkorjaus- ja kuvanparannustekniikkaa, mikä näkyy korkeassa väritarkkuudessa ja terävyydessä.

Markkinointipäällikkö Kai Aittomäki Canon Oy:stä kommentoi: ”Yhä useammat yritykset haluavat parantaa dokumenttien hallintaa ja säilytystä sekä jaella erilaisia dokumentteja Internetin välityksellä. Nyt esitellyt uutuustuotteet täyttävät nämä toiveet." DR 2580C:ssä on kolme niin kutsuttua työpainiketta, joihin voi tallentaa omia käyttötarpeitaan ja helppokäyttöisyyttä lisääviä toimintoja. Käytettävissä on lukuisia toimintoja, kuten skannaus tulostimeen, skannaus pc:lle ja skannaus sähköpostiin. Kaikki nämä toiminnot voidaan ohjelmoida niin, että ne saadaan käyttöön vain yhdellä painikkeella.

DR 2580C:n ja DR 5010C:n mukana toimitetaan CapturePerfect 3.0 –skannaus-/apuohjelma (ISIS-yhteensopiva sovellusohjelma) sekä Adobe Acrobat 7.0. Molemmat ohjelmat ovat yhteensopivia useiden dokumentinhallintaohjelmistojen kanssa, ja niiden mukana toimitetaan yleisesti käytetyt TWAIN- ja ISIS-ajurit.

Canon DR 2580C että DR 5010C tulevat myyntiin toukokuussa.

Lisätietoja: Canon Oy, Dokumentinhallinta, Kai Aittomäki, puhelin 010 544 4409, sähköposti kai.aittomaki@canon.fi, tai Viestintä, Ulla Autiovuori, puhelin 010 544 4539, sähköposti ulla.autiovuori@canon.fi

Canon – globaalisti paikallinen