no consumer

Canon luo uutta valokuvatulostamisen palvelumarkkinaan [31.10.2008]

Canon vastaa valokuvausalan muutoksiin julkistamalla Photo Print Services -palvelun, joka auttaa valokuvaamoja, painopalveluiden tarjoajia ja vähittäiskauppaa kehittämään uusia tuotteita ja palveluita digitaalisten kuvien ympärille.

Valokuvausalan voimakkaassa murroksessa osa vanhoista tuotteista ja palveluista väistyy syrjään. Samalla syntyy uusia markkina-alueita ja nopeasti kasvavia palvelualoja. Yksi nopeimmin kasvavista alueista on valokuvaan perustuvien tuotteiden markkina. Siihen kuuluvat mm. erilaiset valokuva-albumit, kuvakalenterit, kortit, kyltit ja julisteet. Markkinan uskotaan kasvavan Länsi-Euroopassa tänä vuonna 44 % ja päätyvän 545 miljoonan euron suuruiseksi.*

Valokuvatulostamisen palveluratkaisun ansiosta valokuvausliike tai vaikkapa vähittäiskaupan toimija voi käynnistää Canon-valokuvatulostuspalvelun. Tulostuspalvelu tarjoaa ohjelmistoratkaisun, jolla voi tuottaa omista valokuvista teemallisia valokuva-albumeita, kalentereita, onnittelukortteja, julisteita tai muita painotuotteita. Esimerkiksi hääalbumien ja muiden perhejuhlien albumien suosion oletetaan nousevan erittäin nopeasti.

Ratkaisu perustuu Canonin korkealuokkaisiin imagePRESS-digipainoihin ja imagePROGRAF-suurkuvatulostimiin sekä Transeo Median kehittämään palveluohjelmistoon. Ohjelmistokokonaisuuteen kuuluu myös Canonin oma julistetuotantoon sopiva PosterArtist-ohjelma. Laite- ja ohjelmistovalikoima takaa paitsi korkeatasoisen lopputuotteen laadun myös tehokkaan ja nopean tavan tulostaa valokuvatuotteita.

"Suomessa valokuvatulostamisen palvelut ovat pääsemässä hyvään kasvuvauhtiin. Valokuvatulostamisen palveluiden uskotaan kiinnostavan yrityksiä, sillä ne ovat liiketaloudellisesti mielekästä, vain pieniä investointeja edellyttävää liiketoimintaa", arvioi palvelumarkkinointipäällikkö Tommi Sahlstén Canonilta.

Lisätietoja: Canon Oy, Yritysratkaisut, palvelumarkkinointipäällikkö Tommi Sahlstén, p. 010 544 4480, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

* Futuresource consulting Ltd - Photobook & Photo Merchandise Market Report : Western Europe